استقلالِ «ساپینتو» در مسیر استقلالِ «فرهاد مجیدی»


استقلالِ «ساپینتو» در مسیر استقلالِ «فرهاد مجیدی»

نگاهی به آمار و ارقام استقلال در فصل جاری و قیاس آن‌ها با دیدار‌های فصل گذشته نشان می‌دهد که نتایجی نسبتاً مشابه از سوی آبی‌پوشان به‌ثبت رسیده است.

هواداران استقلال هنوز نتوانسته‌اند در لیگ بیست‌ودوم، از نمایش‌های تیم‌شان لذت ببرند و آن‌ها امیدوارند که با وجود تغییر و تحولات شکل گرفته، آبی‌پوشان پایتخت بتوانند به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم صعود کنند و از عنوان قهرمانی به‌دست‌آمده برای خود در فصل گذشته، دفاع کنند. ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال هم این وعده را به هواداران تیمش داده که او خواهان بازی تهاجمی بوده و همه سعی خود را به کار می‌بندد تا بتواند استقلالِ مدعی برای قهرمانی را بسازد.

آبی‌پوشان مقابل پیکان متوقف شدند تا در پایان هفته پنجم با ۸ امتیاز در رده ششم جدول قرار داشته باشند. البته ترافیک مدعیان لیگ بیست‌ودوم باعث شده تا استقلال تنها ۳ امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشد و پیروزی آبی‌ها در هفته ششم و ناکامی سایر مدعیان، می‌تواند شاگردان ریکاردو سا پینتو را به صدر جدول رقابت‌ها برساند.

نتایج دوران «فرهاد»، کپی‌پیست می‌شود؟

فرارو نوشت: استقلالی‌ها از حیث نتیجه‌گیری شباهت زیادی به فصل گذشته دارند. البته تیم فرهاد مجیدی لیگ بیست‌ویکم را با پیروزی مقابل هوادار آغاز کرد، اما شاگردان ریکاردو سا پینتو مقابل سپاهان مغلوب شدند، اما به جز هفته نخست، در سایر هفته‌ها عملکرد فنی تیم‌های تحت هدایت مجیدی و سا پینتو شباهت زیادی به یکدیگر دارد.

آبی‌پوشان پایتخت در هفته دوم و سوم فصل گذشته و فصل جاری توانسته‌اند با پیروزی به کار خود پایان بدهند و هفته چهارم و پنجم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. استقلالِ تحت هدایت فرهاد مجیدی، فصل گذشته تا پایان هفته پنجم، ۱۱ امتیاز به‌دست آورده بود و در جایگاه دوم جدول قرار داشت.

استقلالِ تحت هدایت ریکاردو سا پینتو تاکنون توانسته ۸ امتیاز به‌دست آورد و در فاصله‌ای ۳ امتیازی تا صدر جدول، در موقعیت ششم بایستد تا بیشتر اهمیت ۳ امتیاز دیدار هفته نخست مقابل سپاهان به‌چشم آید. البته استقلال در فصل گذشته، تا هفته هشتم به صورت متوالی مقابل رقبایش متوقف شد!

شاگردان مجیدی البته با حکم کمیته انضباطی، مقابل گل‌گهر سیرجان به برتری رسیدند تا در هفته ششم، در مقابل نام آبی‌ها، کسب ۳ امتیاز درج شود. با این اوصاف، شاگردان ریکاردو سا پینتو برای نزدیک‌تر شدن به رکورد استقلال فصل گذشته، راهی جز کسب پیروزی در مقابل نساجی در دیدار خانگی هفته آینده ندارند.

وعده «سا پینتو»؛ فعلاً در حد حرف!

استقلالِ «ساپینتو» در مسیر استقلالِ «فرهاد مجیدی»

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال مدعی شده که تیمش نسبت به فصل گذشته فوتبال بهتری را ارائه می‌دهد و در تلاش است تا بتواند این ارائه فوتبال، توأمان با کسب نتیجه برای آبی‌ها شود. اما نگاهی به کارنامه عملکردی استقلالی‌ها در ۵ هفته ابتدایی فصل گذشته و فصل جاری نشان می‌دهد که به جز بحث امتیازگیری، در فاز دفاعی و تهاجمی هم شاگردان سا پینتو عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند.

استقلال تا پایان هفته پنجم در فصل جاری با هدایت سا پینتو توانسته ۴ گل بزند، در شرایطی که در مدت مشابه در فصل گذشته آبی‌ها ۵ گل به‌ثمر رسانده بودند. در خط دفاعی هم استقلال تاکنون ۳ گل در لیگ بیست‌ودوم دریافت کرده، اما در فصل گذشته تنها یک‌بار دروازه آبی‌ها در ۵ هفته نخست باز شده بود!

سرمربی پرتغالی استقلال که بعد از تساوی مقابل پیکان مورد انتقاد برخی از هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی قرار گرفت، می‌داند که کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر دارد و بدون‌شک باید هر چه سریع‌تر ایده‌های خود برای تهاجمی‌تر بازی کردن استقلال که توأمان با کسب نتیجه باشد را پیاده‌سازی کند تا بتواند به اولین سرمربی خارجی استقلال تبدیل شود که یک فصل کامل را در جمع آبی‌پوشان پایتخت حضور داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت