تداوم هوای خنک تا اوایل هفته آینده در اردبیل


تداوم هوای خنک تا اوایل هفته آینده در اردبیل

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی هوای خنک تا اوایل هفته آینده در اردبیل تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا هر چند از شدت ناپایداری‌های جوی کاهش می‌یابد اما با تداوم فعالیت سامانه پرفشار سطح زمین، آسمان استان غالباً ابری بوده و ضمن وزش باد خزری و تداوم هوای خنک، در مناطقی از استان بارش خفیف باران نیز انتظار می‌رود.

وی افزود: اوایل هفته آینده با تشدید ناپایداری جوی و تقویت پرفشار سطح زمین علاوه بر کاهش دمای هوا و وزش باد تند تا نسبتاً شدید در مناطقی از استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از روز دوشنبه با پایداری شرایط جوی و صاف شدن آسمان، دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۸ و هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد شماره چهار استان اردبیل توصیه می‌شود.

محمدی افزود: با کاهش دما احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، اصابت صاعقه بخصوص در نواحی کوهستانی استان و اختلال در عملیات‌های پروازی فرودگاه اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مسافران و همشهریان توصیه می‌شود از چرای احشام در دامنه‌ها و ارتفاعات استان و کوچ عشایر اجتناب کرده و از تردد جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی بر اثر کاهش دید و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)