انعقاد تفاهم نامه ساخت550هزار نیروگاه خورشیدی برای نیازمندان کشور


انعقاد تفاهم نامه ساخت550هزار نیروگاه خورشیدی برای نیازمندان کشور

اهواز- تفاهم نامه‌ای برای حمایت از نیازمندان و ساخت ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: توافق برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی مقاومتی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری پیرو شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» انجام شد.

سرهنگ یونس زبیدی افزود: طبق تفاهم نامه همکاری که از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شده قرار است در پنج سال تعداد ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح کشور به منظور توانمند سازی اقشار کم برخوردار احداث شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه بسیج سازندگی در زمینه فاز اجرایی این طرح اقتصاد مقاومتی اقدام می‌کند، تصریح کرد: در خوزستان نیز طبق این تفاهم نامه ۵ هزار ظرفیت اشتغال مشخص شده است.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.ebsvam.ir سامانه «اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی» با مطالعه شرایط و ضوابط اقدام به ثبت نام درخواست تسهیلات داشته باشند.

سرهنگ زبیدی از اعطای تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به افراد متقاضی در این طرح خبر داد و تاکید کرد: این طرح با اولویت افراد تحت پوشش و با معرفی کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد و دریافت این تسهیلات نیاز به ضمانت‌نامه ندارد.

وی با بیان اینکه در خوزستان موضوع پنل خورشیدی و اشتغالزایی به وسیله آنها در مناطق روستایی و محروم مد نظر است، گفت: پس از ثبت نام افراد در سامانه درخواست تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، جهادگران بسیج سازندگی کارآفرینان را همراهی و در زمینه کار اجرا و نصب پنل‌های نیروگاه‌های خورشیدی اقدام می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: با نصب این نیروگاه‌های کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه روستاییان نیز تولید برق در مناطق روستایی و محروم تسهیل می‌شود.

وی گفت: نصب پنل‌های خورشیدی از ۵ تا ۲۰ سال توسط بسیج سازندگی ضمانت اجرایی دارد و بعد از دریافت تسهیلات و اجرای پروژه، برای حمایت و تسهیل در پرداخت اقساط با استفاده از فروش برق تولیدی سود حاصل از در آمد ایجاد شده در اختیار متقاضی و کارآفرین قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...