اجرای طرح جهادی شهدای بهزیستی در روستاهای مازندران


اجرای طرح جهادی شهدای بهزیستی در روستاهای مازندران

آمل- معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران، از اجرای طرح جهادی شهدای بهزیستی استان در راستای ارائه خدمات حمایتی در روستاها خبر داد.

وحید حسین زاده روز درحاشیه اجرای طرح جهادی بهزیستی در روستای وسطی کلاً شهرستان آمل به خبرنگار مهر گفت: این طرح توسط گروه‌های جهادی شهدای بهزیستی و همراهی گروه‌های جهادی‌های، پنجشنبه هر هفته دریکی از روستاهای دور دست هر شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح به طور میانگین هر هفته گروه‌های جهادی شهدای بهزیستی در ۲۲ روستای در سطح ۲۲ شهرستان مازندران حضور خواهند یافت.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران هدف از اجرای این طرح را حضور میدانی تیم‌های خدمات رسان این نهاد در مناطق کم برخوردار با همراهی گروه‌های جهادی و برطرف کردن شناسایی نیازهای جامعه هدف بهزیستی و برنامه‌ریزی های لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود افراد ساکن درسطح روستاها است.

حسین زاده، با بیان اینکه گروه‌های جهادی به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت می‌کنند، ادامه داد: در این طرح خدمات بهزیستی به مددجویان ساکن در روستاهای بالادست و کم برخوردار بدون حضور در ادارات، ارائه می‌شود و اگر نیازمند خدمات تخصصی باشند به مراکز و ادارات تابعه ارجاع داده می‌شود.

وی، خدمات قابل ارائه در این طرح را شامل خدمات مشاوره سلامت روان، خدمت مشاوره ژنتیک، غربالگری بینایی‌سنجی، غربالگری شنوایی‌سنجی، خدمت پذیرش و هماهنگی، غربالگری جسمی (پزشک)، خدمات توانمندسازی (اشتغال و مسکن)، خدمات توانپزشکی، خدمت کمیسیون پزشکی، خدمات اورژانس اجتماعی، خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد و… ارائه می‌شود.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران، رویکرد این طرح را حضور گروه‌های جهادی در روستاهای بالادست و کم برخوردار استان در راستای خدمات‌رسانی برابر و اجرایی سازی عدالت اجتماعی، سهولت دسترسی جامعه هدف در مناطق بالادست و ارتقا آگاهی و دانش ساکنین مناطق دانست

حسین زاده، انجام ویزیت برای کودکان روستا، برپایی کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش خانواده در راستای ارتقا سلامت روان ساکنان محلات و مناطق محروم شهرستان‌ها را از دیگر اهداف راه اندازی گروه‌های جهادی در پنج شنبه هرهفته در مناطق کم برخوردار در مازندران بیان کرد.

مازندران با بیش از ۳ میلیون ۳ هزار نفرجمعیت دارای ۳۶۰۰ روستا است که نیمی از این شمار جمعیت در روستای استان سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک روش ساده برای حفظ ارزش دارایی در زمان بحران