همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران


همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دبیر شورای بین‌الادیان روسیه ، با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران، بیان کرد: حقوق ادیان ابراهیمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است.

همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند -معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به روسیه سفر کرده با کشیش دمیتری سافانوف؛ دبیر شورای بین‌الادیان روسیه و دبیر همکاری‌های بین‌الادیان اداره روابط خارجی کلیسای ارتودوکس روسیه نیز دیدار کرد.

در این دیدار احمدوند با اشاره به سابقه همکاری‌های متنوع و مختلف فرهنگی دو کشور، گفت: ایران و روسیه اشتراکات، ظرفیت‌ها و علاقه‌مندی‌های فراوانی را در اختیار دارند که می‌تواند برای توسعه همکاری‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد و نمونه آن برگزاری نشست‌های مستمر و با سابقه طولانی گفت‌وگوی دینی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که تأثیرات مثبت و ارزشمندی به دنبال داشت.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه همه‌جانبه روابط فرهنگی دو کشور ایران و روسیه، افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مقدمات برگزاری دوازدهمین دور گفت‌وگوی دینی ایران و روسیه را فراهم می‌کنند که با همکاری کلیسای ارتدوکس روسیه به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

یاسر احمدوند با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران، اظهار کرد: حقوق ادیان ابراهیمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است.


در بخش دیگری از این دیدار، دبیر شورای بین الادیانی کلیسای ارتدوکس روسیه، ضمن ابلاغ سلام و خیر مقدم پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه، گزارشی از فعالیت‌ها و گفت‌وگوهای دینی دو کشور که در طول ۲۵ سال گذشته انجام شده ارائه کرد و گفت: سطح این گفت‌وگوها نسبت به دیگر کشورها بسیار بالا و کم‌نظیر است و امیدوارم در دور جدید بتوانیم با بهره‌مندی از مباحث گذشته، برنامه‌ریزی بهتری برای تعمیق و تحکیم گفت‌وگوها داشته باشیم.

پس از بازدید معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه از «کلیسای جامع مسیح منجی»، کشیش دمیتری سافانوف، با تشریح فعالیت‌های این کلیسا ادامه داد: مهمترین اصل تنظیم زندگی انسان‌ها براساس حقیقت و اعتقاد به خدا است و باید در مقابل اندیشه سکولار، ضد خدا و فرهنگ غرب ایستادگی کرد.

دبیر شورای بین الادیانی روسیه با اشاره به اولین سفر خود به ایران در سال ۲۰۱۰ و شرایط سخت تحریم‌ها، بیان کرد: به هیچ عنوان باور نداشتم مردم ایران توانسته باشند توطئه‌های دشمنان در تحریم ایران را خنثی و در برابر آن مقاومت کنند. این تجربیات برای جامعه روسیه قابل استفاده و مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد