تردد در مرز خسروی عادی است/ عذرخواهی فرماندار از زائران


تردد در مرز خسروی عادی است/ عذرخواهی فرماندار از زائران

فرماندار قصر شیرین ضمن اعلام شرایط عادی در تردد مرزی زائران اربعین در خسروی، در اقدامی پسندیده بابت وقفه در تردد زائران در آن سوی مرز ، طلب حلالیت نموده و عذرخواهی کرد.

دکتر محمد حیدری فرماندار قصرشیرین با بیان این مطلب اظهار داشت: تا امروز به حول و قوه الهی بیش از 33 هزار نفر از زائران امام حسین و شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را از مرز عبور دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی که داریم طبیعتا زمان کم داریم و حجم زائران هم بالاست. لذا از ساعت 5 صبح تا 6 عصر به طور مستمر ، پیگیر انجام امور مربوط به خروج زائران عزیز از مرز هستیم ، البته علیرغم اینکه ما ظرفیت گذرنامه ای و همچنین طرفیت حمل و نقل برای عراقی ها را تقویت کرده ایم اما ظرفیت طرف عراقی هنوز به میزان خروجی ما نیست.

دکتر حیدری با اشاره به ملاقات ها و مساعی بوجود آمده با طرف عراقی مقرر شد در تخلیه زائران در منظریه عراق تسریع حاصل شده و ظرفیت بیشتری به زائران در مرز خسروی اختصاص داده شود. در حال حاضر با حضور سردار امیری مقدم استاندار و مساعدت سفیر جمهوری اسلامی در عراق، و اتخاذ تمهیدات لازم ، شرایط مطلوب برقرار شده است.

وی تصریح کرد: با تلاشهای بی وقفه مسئولان استان فعالیت دو طرف ایرانی و عراقی تا ساعت 8 غروب امروز به صورت مستمر ادامه یافته و زائران از مرز عبور داده شدند؛ در حال حاضر هیچ زائری در مرز خسروی معطل نیست و شرایط کاملا عادی است.از 5 صبح فردا هم با برنامه ریزی مدون خروج به صورت مطلوب استمرار خواهد یافت.

فرماندار قصر شیرین تصریح کرد: امنیت به طور کامل در مرزها برقرار بوده و عبور زائران به شکل عادی انجام می گردد.

تردد در مرز خسروی عادی است/ عذرخواهی فرماندار از زائران



حیدری با اشاره به اینکه به دلیل عدم هماهنگی طرف عراقی، تعدادی از زائران در آن سوی مرز چند ساعتی را معطل ماندند، گفت: صمیمانه بابت این توقف از زائران عزیز و گرامی کشورمان عذرخواهی می نماییم. این وقفه از سوی طرف عراقی صورت گرفت اما چون موجب رنجش خاطر برخی هموطنان عزیزمان شد، از همه این زائران عزیز حلالیت طلبیده و عذرخواهی می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان