مدیرعامل اپل: اگر از حباب‌های سبز iMessage خسته شده‌اید، آیفون بخرید


مدیرعامل اپل: اگر از حباب‌های سبز iMessage خسته شده‌اید، آیفون بخرید

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان برگزاری رویداد Code 2022 به‌طور غیرمستقیم اعلام کرد شرکت تحت مدیریتش هیچ علاقه‌ای به استفاده از پروتکل پیام‌رسانی RCS ندارد.

هنگامی که پیامک بین دو آیفون ردوبدل می‌شود، حباب دور متن در iMessage به رنگ آبی درمی‌آید؛ اما به هنگام استفاده از آیفون و گوشی اندرویدی، حباب سبز می‌شود. اپل به‌خاطر این سیاست بارها مورد انتقاد بوده و گوگل تلاش کرده است این شرکت را به استفاده از پروتکلی همگانی ترغیب کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، ظاهراً هیچ تمایلی به اضافه کردن سیستم پیام‌رسانیِ RCS به آیفون ندارد. او در جریان برگزاری رویداد Code 2022 در پاسخ به این سؤال که اگر استیو جابز زنده بود چه نظری درباره‌ی سیستم RCS داشت، اعلام کرد: «در حال حاضر از کاربران‌مان نمی‌شنوم که از ما بخواهند انرژی زیادی صرف این موضوع کنیم.» تیم کوک می‌گوید که کاربران را به تهیه‌ی آیفون دعوت می‌کند.

فردی که در رویداد Code 2022 با تیم کوک مصاحبه کرد، در ادامه گفت مادرش ویدیوهایی را که ازطریق گوشی اندرویدی دریافت می‌کند، نمی‌بیند؛ چون iMessage و RCS با هم سازگار نیستند. اگر از آیفون ویدیویی به گوشی اندرویدی بفرستید (یا برعکس)، ویدیو در دستگاه مقصد کیفیت بسیار پایینی دارد. راهکار تیم کوک برای حل این مشکل چیست؟ او به خبرنگار Vox گفت: «برای مادرت آیفون بخر.»

حباب‌های سبز و آبی مدت‌ها است که در بین کاربران بحث‌و‌جدل ایجاد می‌کنند. پویش‌های تبلیغاتی گوگل برای فشار آوردن به اپل فعلا تأثیری روی تیم کوک نگذاشته است و ظاهراً شرکت کوپرتینویی قصد ندارد RCS را به آیفون اضافه کند. اپل به‌خوبی می‌داند با این کار فروش آیفون تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج