کد بورسی عناب دریافت شد


کد بورسی عناب دریافت شد

جعفری ضمن گلایه از اینکه قیمت فعلی عناب اصلا با قیمت ورودی نهاده ها همخوانی ندارد، گفت: کد بورسی عناب به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز (17 شهریور) در آیین شکرگذاری برداشت عناب که روستای سیوجان شهرستان خوسف برگزار شد، اظهار کرد: تولید اشتغالزا است اما درآمدزا به آن معنای خاص نیست و ما باید افزایش بهره‌وری، بازاریابی و فرآوری را دنبال کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر میانگین برداشت عناب در هر هکتار ۲.۵ تن است که این میزان باید به ۴ تن و بیشتر افرایش یابد.

جعفری با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار هزار و 715 هکتار سطح زیر کشت عناب داریم که میزان برداشت عناب از این سطح هفت هزار و 500 تن است، افزود: پروژه کارخانه بسته بندی و فرآوری خشکبار (عناب) سیوجان امروز کلنگ زنی شد تا بخشی از مشکلات کشاورزان رفع شود.

وی سطح زیر کشت عناب در خراسان جنوبی را بیش از چهار هزار و 700 هکتار عنوان و تصریح کرد: باید طرح شرکت تخصصی عناب پیگیری شود و ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت،

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 800 هکتار از اراضی روستای سیوجان زیر کشت عناب است که ۴۵۰ بهره بردار هم از مزایای آن بهره‌مند هستند.

جعفری گفت: در راستای حمایت از عناب برای کشاورزان،‌ برنامه هایی در دستور کار است که یکی از این برنامه ها خرید توافقی عناب بود که برای اولین بار امسال انجام شد.

وی با بیان اینکه کد بورسی عناب دریافت شد است، افزود: کد بورسی عناب به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده لذا همانند زعفران که بورس زعفران داریم بورس عناب هم در این شهرستان خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: قیمت فعلی عناب اصلا با قیمت ورودی نهاده ها همخوانی ندارد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!