دوئل اندرو دامنیک با وحید جلیلوند + فیلم اختصاصی ایرنا


دوئل اندرو دامنیک با وحید جلیلوند + فیلم اختصاصی ایرنا

در نهمین روز جشنواره، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های این دوره، نمایش داده می‌شود.

دوئل اندرو دامنیک با وحید جلیلوند + فیلم اختصاصی ایرنا

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران اکونومیست به ونیز، ۶۰ سال بعد از مرگ مرلین مونرو (Marilyn Monroe)، هنوز دلایل قطعی فوت این بازیگر شناخته‌شده، منتشر نشده است. اما امروز، فیلمی در ونیز به روی پرده می‌رود که به زندگی و البته مرگ این بازیگر افسانه‌ای می‌پردازد.

اما آنچه این سوژه را مهیج‌تر کرده، حضور کارگردانی چون اندرو دامنیک (Andrew Dominik) پشت دوربین این فیلم (بلوند - Blonde) است. کارگردان گزیده‌کاری که این پروژه را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد.

نقش مرلین مونرو را آنا د آرماس (Ana de Armas)، با کنار زدن چند بازیگر مطرح، برای خود تصاحب کرده است؛ بازیگری که فقط یک سال با مربی بیان کار کرد تا به شکل زیرپوستی‌تری، این نقش حساس را بازی کند.

دوئل اندرو دامنیک با وحید جلیلوند + فیلم اختصاصی ایرنا فیلم «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند در ونیز ۲۰۲۲

اما امروز از فیلم شب، داخلی، دیوار (Beyond the Wall) هم رونمایی می‌شود. فیلمی که به‌نوعی، مهم‌ترین فیلم ایرانی حاضر در ونیز امسال است. سابقه خوب وحید جلیلوند در جشنواره ونیز که هر ۳ فیلمش در این فستیوال رونمایی شده و البته تیم بازیگری خوب، مواردی است که باعث شده سینمادوستان ایرانی، منتظر اولین رونمایی از این فیلم باشند.

حالا، تنها ۴ فیلم دیگر این بخش مانده که هنوز نمایش داده نشده. ونیز هفتادونهم تا پایان امشب، فیلم‌های مهم و جنجالی خود را رو کرده و حالا می‌شود در مورد کلیت کیفی این جشنواره، قاطعانه‌تر صحبت کرد.

فردا جمعه - هجده شهریور / ۹ سپتامبر- ، آخرین روز نمایش آثار در جشنواره ونیز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج