عروسک‌های دست‌ساز نمدی برای هدیه به کودکان در راهپیمایی اربعین آماده شدند


عروسک‌های دست‌ساز نمدی برای هدیه به کودکان در راهپیمایی اربعین آماده شدند

امروز بانوان در امام حسین (ع) برای ساخت ۴۰ هزار عروسک دست‌ساز نمدی دور هم جمع شدند.

امروز میدان امام حسین (ع) میزبان بانوانی که بود که از مناطق ۲۲‌گانه دور هم جمع شده بودند تا ۴۰ هزار عروسک دست‌ساز نمدی را آماده کنند و در راهپیمایی اربعین به کودکان تقدیم کنند.

پروانه دوستی، رئیس فرهنگسرای امید درباره پویش «نذر اربعین» که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درنظر گرفته شده، گفت: در این پویش دختران نوجوان به همراه مادرانشان برای ساخت عروسک‌های نمدی دست ساز مشارکت داشتند تا در روز پیاده‌روی جاماندگان اربعین بین کودکان و نوجوانان توزیع کنند.

رئیس فرهنگسرای امید گفت: هدف از اینکه کودکان و نوجوانان را در این‌کار دخیل کردیم، این است که کودکان و نوجوانان‌مان را با فلسفه عاشورا و فلسفه زندگی امام حسین (ع) آشنا کنیم. باتوجه به سختی‌های مسیر پیاده‌روی برای کودکان و بانوان، سعی کردیم در روز پیاده‌روی روز اربعین که از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شود، عروسک‌های دست‌ساز نوجوانان را هدیه بدهیم.

پروانه دوستی در پاسخ به این سوال که عروسک‌ها در چه نقاطی از تهران توزیع می‌شود، گفت: مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی است، که در غرفه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توزیع خواهد شد. در طول مسیر موکب‌های مختلفی پابرجاست که می‌توان به موکب میدان شهدا، میدان خراسان، امیرکبیر و... اشاره کرد؛ بنابراین تا حرم عبدالعظیم حسنی تقریباً ۷۰ موکب از این سازمان وجود دارد.

رئیس فرهنگسرای امید درباره غرفه‌های بانوان و کودکان در مسیر راهپیمایی اربعین ادامه داد: امسال پایگاه‌هایی را برای استراحت بانوان درنظر گرفتیم. از این جهت که بعد مسافت طولانی است و ممکن است کودک همراهشان باشد. به همین دلیل، فضایی برای استراحت و بهداشت کودکانشان درنظر گرفتیم.

قرار است پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شود و تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا کند. از میدان امام حسین (ع) هم در هر ۷۰۰ متر یک غرفه برای بانوان درنظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !