10 هزار زائر از مرز «تمرچین» پیرانشهر تردد کرده اند


10 هزار زائر از مرز «تمرچین» پیرانشهر تردد کرده اند

ارومیه – فرماندار پیرانشهر گفت: تاکنون ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین این شهرستان تردد کرده اند.

خضر کاک درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در روزهای گذشته به طور متوسط روزانه بیش از ۲ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین به سمت کربلا خارج شده است، افزود: از ابتدای بازگشایی مرز تمرچین تاکنون ۱۰ هزار زائر از این مرز تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار مرز تمرچین پیرانشهر در نقطه صفر مرزی ایران و عراق برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شده و لحظه به لحظه به تعداد زوار افزوده می‌شود، ادامه داد: در این مرز، همه زیرساخت‌های رفاهی و تردد امن و ارزان برای اعزام زائران به سمت بغداد و کربلا فراهم است.

وی مرز تمرچین پیرانشهر را کوتاه‌ترین مسیر اعزام به کربلای معلی در شمال غرب کشور عنوان کرد و افزود: مرز تمرچین ۶۵۰ کیلومتر با کربلا، ۷۲۰ کیلومتر تا نجف، ۵۳۵ کیلومتر تا کاظمین و ۴۵۰ کیلومتر نیز تا سامرا فاصله دارد.

فرماندار پیرانشهر همچنین به استقرار مواکب پذیرایی و اسکان از پیرانشهر تا مرز تمرچین اشاره کرد و ادامه داد: در طرف عراقی نیز مواکبی برای خدمات رسانی به زائران پیش بینی شده است.

کاک درویشی با بیان اینکه مسیر تمرچین تا کربلا یکی از امن ترین مسیرهای اعزامی زائران است، اضافه کرد: تمامی تدابیر امنیتی برای یک زیارت ایمن برای زائران پیش بینی شده است.

تردد از مرز تمرچین از ۱۴ شهریورماه جاری آغاز شده و عملیات رفت و برگشت زائران تا ۳۱ شهریور نیز ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید