استراتژیست ارشد ترامپ به اتهام پولشویی محاکمه شد


استراتژیست ارشد ترامپ به اتهام پولشویی محاکمه شد

استیو بنن به اتهام پولشویی و همدستی با دونالد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک در دادگاه محاکمه شد.

استیو بنن ۶۹ ساله روز پنجشنبه در دادگاهی در منهتن آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی بیش از ۱۵ میلیون دلاراز کمک‌های نقدی با عنوان "ما دیوار را می‌سازیم" متهم شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس کیفرخواستی که در دادگاه اعلام شد بنن به تمامی افرادی که برای ساخت دیوار پول اهدا کرده بودند قول داده بود این پول‌ها صرف ساخت دیوار مرزی میان مکزیک و آمریکا خواهد شد، اما در انتقال این کمک‌های نقدی به رییس جمهور وقت یعنی دونالد ترامپ تخلف کرده بود.

مدیر اجرایی طرح ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک فردی به نام برایان کولفاژ، کهنه سرباز نیرو‌های هوایی آمریکا معرفی شده است که در ماه آوریل سال جاری میلادی وی نیز به اتهام کلاهبرداری فدرال و برخی اتهامات مالیاتی محاکمه و در انتظار صدور حکم است.

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن در یک نشست مطبوعاتی مشترک با لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک گفت: این یک جنایت است که مخفیانه از کسانی که پول اهدا کرده اند با بهانه‌های دروغین سود دریافت کنیم.

بنن تا به امروز به دو فقره پولشویی، یک فقره توطئه و یک مورد کلاهبرداری متهم شده است. گفته می‌شود اگر حکم بنن در دادگاه اثبات شود وی ممکن است به جرم پولشویی تا ۱۵ سال به زندان محکوم شود.

استیو بنن پیشتر نیز به اتهام دست داشتن در آشوب‌های ۶ ژانویه ۲۰۲۰ و حمله به ساختمان کنگره مجرم شناخته شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا