«شب، داخلی، دیوار» مخاطب را زخمی می‌کند!


«شب، داخلی، دیوار» مخاطب را زخمی می‌کند!

ایسنا نوشت: منتقد نشریه ورایتی در نقدی به بررسی فیلم «شب، داخلی، دیوار» پرداخت که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز تجربه کرد.

«جسیکا کیانگ» از نشریه ورایتی پس از تماشای فیلم «شب، داخلی، دیوار» که در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز ۲۰۲۲ حضور دارد، درباره این فیلم نوشت: «هیچکس - بیش از همه مخاطبان - از تماشای فیلم بسیار مؤثر و عمیقاً ناخوشایند «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند زخم‌نخورده بیرون نمی‌آید. ترکیبی عجیب از یک درام هیجان‌انگیز روان‌شناختی پیچیده و تقریباً علمی تخیلی که تمرینی است در فیلم‌سازی شجاعانه که ممکن است آرزوی آن را داشته باشید، آنقدر خوب ساخته شده بود تا بهانه‌ای برای چشم‌برداشتن از آن داشته باشید.

جلیلوند در فیلم سال ۲۰۱۷ خود، «بدون تاریخ بدون امضا»، (که جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های ونیز را به دست آورد)، جامعه‌ای طبقه‌بندی‌شده را به تصویر کشید که در آستانه سقوط قانونی و اخلاقی قرار داشت اما در فیلم جدیدش این جامعه کاملاً سقوط کرده و کارگردان مخاطب را نیز با خود به آن ورطه می‌برد.

این منتقد پس از بررسی داستان فیلم در بخش دیگری از این مطلب مینویسد: نوید محمدزاده (بازیگر نقش علی) و دایانا حبیبی (بازیگر نقش لیلا) عمیقاً به نقش‌ها متعهد هستند که تا زمان افشای نهایی که همزمان به‌شدت ناامیدکننده و به‌ طور عجیبی احساساتی است، ادامه دارد. اما ستاره واقعی این فیلم طراحی صدای علیرضا علویان است که به‌ویژه در پل‌زدن حلقه‌های زمانی مبتنی بر تروما که نشان‌دهنده گذار بین واقعیت و تخیل شخصیت اصلی است، تأثیرگذار است. همچنین باید از گروه گریم و ادیب سبحانی، مدیر فیلمبرداری این فیلم قدردانی کنیم که با فیلمبرداری لرزان و روی دست، «شب، داخلی، دیوار» را به تیزی و بُرندگی یک تیغ و در عین حال اثری دوست‌داشتنی برای تماشاگر تبدیل کرده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری آشفته می‌شود…

نوید محمدزاده، امیر آقایی، علیرضا کمالی، سعید داخ، با معرفی دایانا حبیبی و دانیال خیری‌خواه و جمعی از بازیگران و هنرجویان تئاتر بازیگران این فیلم هستند.

۵۵۲۴۵

کد خبر 1671769

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا