ایران از قربانیان اصلی تروریسم و حملات سایبری است


ایران از قربانیان اصلی تروریسم و حملات سایبری است

نمایندگی ایران در سازمان ملل سکوت معنادار آمریکا و انگلیس در قبال حملات سایبری به زیرساخت‌های غیرنظامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگی ایران در سازمان ملل سکوت معنادار آمریکا و انگلیس در قبال حملات سایبری به زیر ساخت‌های غیرنظامی را محکوم کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل با طرح این سوال که چرا زمانی که ایران هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد، آمریکا و انگلیس ساکت هستند و حتی از آن حمایت می‌کنند، در رشته توئیتی اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس علیه کشورمان مبنی بر نقش در حمله سایبری به آلبانی را محکوم کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل، آمریکا و انگلیس را فاقد صلاحیت و مشروعیت برای طرح چنین اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی حملات سایبری، هرگونه حمله سایبری به زیرساخت‌های غیرنظامی را در همه اشکال محکوم می‌کند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: آمریکا و انگلیس که در حملات سایبری متعدد علیه زیرساخت‌ها و حتی تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ساکت بوده‌اند و حتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این اقدامات حمایت می‌کنند، هیچ گونه صلاحیت و مشروعیتی برای طرح چنین اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند.

نمایندگی ایران مستقر در نیویورک همچنین تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که به طور مستمر مورد حملات سایبری قرار گرفته است، بخش مهمی از تلاش‌های مسئولانه بین‌المللی در مقابله با تهدید حملات تروریستی است. جمهوری اسلامی ایران از قربانیان اصلی تروریسم است. ایران از دولت‌های عضو سازمان ملل متحد می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود برای مقابله با تروریسم پایبند بوده و از پناه دادن به گروه‌های تروریستی در خاک خود و یا حمایت از آن‌ها خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403