تولید نفت عراق به 4.7 میلیون بشکه در روز می رسد


تولید نفت عراق به 4.7 میلیون بشکه در روز می رسد

تولید نفت خام عراق در ماه گذشته میلادی، ۶۷ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته، اما صادرات آن از جنوب این کشور کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، داده‌های شرکت بازاریابی نفت عراق (SOMO) نشان می‌دهد که تولید نفت خام عراق در ماه اوت، ۶۷ هزار بشکه در روز نسبت به ژوئیه افزایش یافت، اما صادرات از جنوب این کشور به دلیل تاخیر در نوسازی زیرساخت‌ها محدود شد.

داده‌ها نشان می‌دهد که عراق در ماه اوت ۴.۶۵۱ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرد که مطابق با سهم این کشور در توافق اوپک پلاس است، اما صادرات آن، ۶۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت که باعث شد بغداد مازاد عرضه ماه اوت را به سمت مخازن ذخیره‌سازی و مصرف داخلی هدایت کند.

افزایش صادرات استان بصره در جنوب عراق نتوانسته است کاهش ۴۵ هزار بشکه‌ای محموله‌های نفتی از منطقه کردستان عراق را جبران کند، زیرا صادرات استان از جولای تنها ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز در ماه آگوست رسیده است.

تلاش عراق برای افزایش ظرفیت صادرات خود از طریق بنادر خلیج فارس به دلیل تاخیر در ارتقای ایستگاه های پمپاژ با موانعی مواجه شده است.

شرکت دولتی نفت بصره قصد داشت ظرفیت صادرات جنوب را در ماه اوت به ۳.۳۵ میلیون بشکه در روز و تا سپتامبر ۳.۴۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد، در حالی که اکنون حدود ۳.۳ میلیون بشکه در روز است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...