مذاکرات شرکت ایلان ماسک درباره سرویس ماهواره‌ای آیفون


مذاکرات شرکت ایلان ماسک درباره سرویس ماهواره‌ای آیفون

شرکت اسپیس ایکس مذاکراتی با اپل درباره استفاده از اتصال استارلینک برای قابلیت‌های ماهواره‌ای آیفون ۱۴ انجام داده است.

مذاکرات شرکت ایلان ماسک درباره سرویس ماهواره‌ای آیفون

به گزارش ایران اکونومیست، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، در توییتر اعلام کرد که این شرکت مذاکرات امیدوارکننده‌ای داشته و تیم آیفون اپل، فوق العاده باهوش است. هنوز مشخص نیست آیا مذاکرات ادامه دارد یا خیر.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که اپل قابلیت ارسال درخواست کمک اضطراری از طریق ماهواره در آیفون ۱۴ را معرفی کرد. کاربران آیفون ۱۴ می‌توانند با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در مناطقی که اتصال به شبکه ندارند، درخواست کمک اضطراری ارسال کنند. اپل برای فراهم کردن خدمات ماهواره‌ای، با شرکت گلوبال استار همکاری می‌کند. این غول فناوری اعلام کرد ۴۵۰ میلیون دلار از منابع تولید پیشرفته خود را برای زیرساخت ماهواره‌ای به منظور پشتیبانی از این سرویس اختصاص داده است.

اسپیس ایکس و شرکت مخابراتی تی‌موبایل آمریکا ماه گذشته از اپل جلو زده و اعلام کرده بودند کاربران تلفن همراه در شبکه تی‌موبایل می‌توانند از ماهواره‌های اسپیس ایکس برای ارسال پیام در مناطقی که اتصال به شبکه ندارند، استفاده کنند. این همکاری منوط به راه اندازی شدن مدل ارتقا یافته ماهواره‌های استارلینک معروف به "ورژن ۲" توسط اسپیس ایکس است.

این همکاری که زودتر از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز نخواهد شد، متفاوت از قابلیت اپل است زیرا امکان ارتباط میان کاربران را فراهم می‌کند. سرویس ارسال پیام ماهواره‌ای اپل تنها برای ارسال پیام به امدادگران، طراحی شده است.

این زیرساخت ماهواره‌ای، امکان یکپارچگی با اپلیکیشن FindMy اپل را فراهم کرده و امکان می‌دهد کوه‌پیمایان و سیاحت‌گران به شکل دقیق‌تری در مناطقی که جی پی اس یا خدمات شبکه وجود ندارد، توسط دوستانشان رصد شوند.

این قابلیت ماهواره‌ای اپل در نوامبر راه اندازی می‌شود و به مدت دو سال رایگان خواهد بود. این شرکت هزینه این قابلیت را پس از دوره اولیه، اعلام نکرده است. اپل صدها میلیون دلار در زیرساخت ماهواره‌ای گلوبال استار سرمایه گذاری کرده است. اما خدمات تی موبایل و استارلینک، رایگان خواهد بود.

استارلینک، برنامه جاه طلبانه اسپیس ایکس برای فراهم کردن پوشش اینترنت پرسرعت در مدار پایینی زمین با استفاده از هزاران ماهواره است. این شرکت حدود سه هزار ماهواره را به مدار فرستاده است و به تازگی اعلام کرده که بیش از چهار هزار نفر مشترک دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای ماسک هرگز با اپل همکاری نکرده انداما وی در سال ۲۰۲۰ تایید کرد که در تاریک‌ترین روزهای تسلا تلاش کرده است این شرکت خودروسازی را به اپل بفروشد. اما تیم کوک، مدیرعامل اپل گفته است وی هرگز با ماسک درباره چنین قراردادی صحبت نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل