کمک بازار سرمایه به شفافیت عملکرد صندوق توسعه ملی


کمک بازار سرمایه به شفافیت عملکرد صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون آن طور که باید میزان موجودی صندوق توسعه ملی برای نمایندگان مجلس و برخی مسئولان مشخص نیست و اینکه اعتبارات و منابع برای کدام طرح‌ها و حوزه‌ها تخصیص می‌یابد، شفاف نشده است.

کمک بازار سرمایه به شفافیت عملکرد صندوق توسعه ملی

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان بورس و اوراق بهادار، «انور حبیب‌زاده بوکانی» با اعلام اینکه صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، عمران کشور، ایجاد اشتغال و کمک به بخش تولید کشور باید بیش از گذشته از بازار سرمایه حمایت کند، افزود: این روزها بورس شاهد تغییر و تحولاتی در روند خود است و توانسته به توفیقات بسیاری در زمینه‌های مختلف برسد.

وی با بیان اینکه مردم خواهان سرمایه‌گذاری در یک تشکل قوی چون بازار سرمایه هستند، افزود: در صورتی که بازار سرمایه اقدام به اعتمادسازی کند، پاسخگوی نیاز مردم برای حضور در بازار و سرمایه‌گذاری در آن است.

حبیب‌زاده بوکانی با اشاره به اینکه بازار سرمایه توان خوبی برای هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید را دارد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس بر این باور هستند که در صورت حمایت و پشتیبانی صندوق توسعه ملی از طرح‌های توسعه‌ای بازار سرمایه و حمایت آن از شرکت‌های بورسی جهت تامین سرمایه مورد نیاز آنان، می‌توان به آینده بازار و از همه مهمتر جامعه بزرگ سهامداران امیدوار بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اکنون آن طور که باید میزان موجودی صندوق توسعه ملی برای نمایندگان مجلس و برخی مسئولان مشخص نیست و اینکه اعتبارات و منابع برای کدام طرح‌ها و حوزه‌ها تخصیص می‌یابد، شفاف نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با حمایت صندوق در میان مدت و بلندمدت از طرح‌های توسعه‌ای در کشور و همچنین بازار سرمایه، شاهد رشد و تحول اقتصادی، اتمام برخی طرح‌های بزرگ در استان‌های کشور، ایجاد رفاه و اشتغال و کمک به تولید کشور خواهیم بود.

حبیب زاده بوکانی عنوان کرد: ورود سرمایه و سرمایه‌گذاری‌ها به حوزه تولید و تامین منابع مالی مورد نیاز آن به ورود تکنولوژی و فناوری جدید نیز کمک خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: حمایت صندوق توسعه ملی از برنامه‌های توسعه‌ای و بازار سرمایه از جمله اقدامات ارزنده‌ای است که به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف به خصوص صنایع کمک می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت صدای انفجار اصفهان از زبان یک منبع آگاه