بدترین کشورهای جهان از نظر مالیات رمزارزی


بدترین کشورهای جهان از نظر مالیات رمزارزی

در یک مطالعه جدید توسط شرکت تجزیه و تحلیل رمزارز کوین کاب(Coincub)، بلژیک به عنوان بدترین کشور جهان از نظر مالیات رمزارزی برای ساکنان شناخته شده است. این مطالعه بر اساس رتبه‌بندی داخلی است که جنبه‌های مالیاتی مانند مالیات بر درآمد کریپتو یا سود سرمایه کریپتو را پوشش می‌دهد.

به گزارش cointelegraph ، بلژیک به دلیل مالیات هنگفت 33 درصدی بر عایدی سرمایه در تراکنش‌های کریپتو شناخته می‌شود و همچنین تا 50 درصد مالیات از درآمد حرفه‌ای در معاملات کریپتو کسر می‌کند. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بلژیک در سال 2017 (1396)قوانین سختگیرانه مالیات کریپتو را تصویب کرد.

در رتبه‌بندی مالیاتی کوین‌کاب که در روز پنجشنبه منتشر شد، کشورهایی مانند ایسلند، رژیم اسرائیل، فیلیپین و ژاپن به‌عنوان مکان‌هایی که برای سرمایه‌گذاران کریپتویی که کمتر مطلوب هستند، معرفی می‌شوند.

در ایسلند، هر گونه سود ارز دیجیتال تا سقف 7000 دلار مشمول مالیات کمتر از 40 درصد است، در حالی که سودهای بزرگتر 46 درصد است. تحت رژیم مالیاتی اسرائیل، فروش کریپتو معمولا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه است که تا 33 درصد است. از سوی دیگر، اگر معامله کریپتو شامل مالیات بر درآمد کسب و کار باشد، ممکن است تا 50 درصد افزایش یابد.

در فیلیپین، هیچ مالیاتی بر درآمد ارزهای دیجیتال کمتر از 4500 دلار وجود ندارد، اما پس از آن، هر درآمدی تا 35 درصد مشمول مالیات است. دولت این کشور همچنین در مورد مالیات‌های جدید بر کریپتوها تا سال 2024 (1403)بحث می‌کند و این نگرانی را ایجاد می‌کند که مانیل(Manila) ممکن است از هند پیروی کند و مالیات ثابت 30 درصدی را بر درآمد ارزهای دیجیتال اعمال کند.

مورد بعدی کشور ژاپن می باشد. این کشور یک سیستم نرخ مالیات تصاعدی برای درآمد در نظر گرفته شده درآمد متفرقه دارد. نرخ مالیات بسته به میزان کل سود از 5% تا 45% متغیر است.

در میان دیگر اقتصادهای سختگیرانه مالیاتی کریپتو، کوین‌کاب به کشورهایی مانند هند، اتریش، ایالات متحده، نروژ، دانمارک و فرانسه نیز اشاره کرد.

از سوی دیگر، این مطالعه به تعدادی از کشورها اشاره کرد که مشوق‌های مالیاتی کارآمد را برای شهروندان ارائه می‌کنند و سیاست‌های مالیاتی ارز دیجیتال بسیار مطلوب‌تری دارند. بر اساس این رتبه بندی، آلمان به عنوان بهترین مکان برای سرمایه گذاران کریپتو در صدر این لیست قرار دارد، زیرا هر کسی که حداقل یک سال ارز دیجیتال داشته باشد، هیچ مالیات بر عایدی سرمایه برای فروش یا تبدیل کریپتو خود دریافت نخواهد کرد. سایر کشورهای دوستدار مالیات رمزارزی شامل ایتالیا، سوئیس، سنگاپور و اسلوونی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟