هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است


هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است

هواوی میت 50 پرو با ویژگی‌های جذاب و مشخصات قدرتمند معرفی شده است. در ادامه به 5 ویژگی جذاب Mate 50 Pro اشاره می‌کنیم.هواوی میت 50 پرو یکی از مورد انتظارترین گوشی های سال 2022 بود که بالاخره چند روز پیش به صورت رسمی معرفی شد. معمولا هواوی هر ساله...

هواوی میت 50 پرو با ویژگی‌های جذاب و مشخصات قدرتمند معرفی شده است. در ادامه به 5 ویژگی جذاب Mate 50 Pro اشاره می‌کنیم.

هواوی میت 50 پرو یکی از مورد انتظارترین گوشی های سال 2022 بود که بالاخره چند روز پیش به صورت رسمی معرفی شد. معمولا هواوی هر ساله نسخه جدیدی از سری پرچمدار Mate را معرفی می‌کند، اما داستان سال گذشته متفاوت بود. هواوی برادر سری میت، یعنی گوشی پی 50 پرو را معرفی کرد، اما متاسفانه تولید و عرضه سری میت 50 طبق برنامه پیش نرفت.

با وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، هنوز هواوی سر پا مانده و با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما نمی‌توان انکار کرد که در این چند سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. با این حال آنها به تدریج در حال بزرگتر کردن خود هستند و با نوآوری‌های جدید همگام می‌شوند.

هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است

در روز ششم سپتامبر امسال، هواوی جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی میت 50 پرو را معرفی کرد و طبق معمول، این گوشی با ویژگی‌ها و مشخصات بالارده و جذاب زیادی عرضه شد. هواوی میت 50 پرو از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد که البته خبری از پشتیبانی از شبکه 5G نیست و به اتصال 4G محدود شده است. باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی گوشی با شارژر فوق سریع 66 واتی، شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 5 واتی شارژ می‌شود.

دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار گرفته که از فیلمبرداری 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در پشت گوشی نیز دوربین سه گانه دیده می‌شود که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی خواهد بود. البته در این بخش چیزهای زیادی برای صحبت کردن وجود دارد، اما ما اکنون می‌خواهیم در مورد خلاقانه‌ترین ویژگی‌ها صحبت کنیم.

هواوی در جریان مراسم معرفی، تعدادی از ویژگی‌ها و نوآوری‌های جدید میت 50 پرو را معرفی کرد که از بین همه این ویژگی‌ها، چند مورد از آنها بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند و ارزش صحبت کردن را دارند. در ادامه به 5 ویژگی جذابی می‌پردازیم که Huawei Mate 50 Pro را به گوشی خاص و متفاوتی تبدیل کرده‌اند.

ویژگی های جذاب هواوی میت 50 پرو

تکنولوژی دوربین XMage

هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است

پس از قطع همکاری هواوی با شریک سابقه‌دار خود در زمینه فناوری دوربین یعنی لایکا، این شرکت چینی فناوری جدید دوربین خود با نام XMage را رونمایی کرد. به گفته هواوی، این فناوری جدید قادر است نور، سخت افزار دستگاه، الکتریسیته و محاسبات را ترکیب کند و عکاسی شگفت‌انگیزی را به کاربران هدیه بدهد. همانطور که احتمالا می‌دانید، هواوی چندین سال است که در بسیاری از ویژگی‌های دوربین، نوآورانه عمل می‌کند و پیشتاز است. بنابراین همه در مورد توانایی‌های دوربین گوشی های هواوی باخبر هستند و انتظارات زیادی از آن دارند.

شاید هنوز زود باشد که بتوانیم اظهار نظر دقیقی درباره عملکرد دوربین میت 50 پرو داشته باشیم، اما برخی از نمونه عکس‌های دوربین این گوشی که تاکنون منتشر شده‌اند، به وضوح نشان می‌دهند که هواوی کار بسیار جالبی با دوربین خود انجام داده و میت 50 پرو نیز در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دیافراگم متغیر

هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است

در دوربین های عکاسی سنتی، قابلیتی به نام دیافراگم متغیر وجود دارد که این قابلیت را کمتر در گوشی های هوشمند دیده‌ایم. کاری که دیافراگم متغیر انجام می‌دهد این است که بر اساس شرایط تنظیم می‌کند که چه مقدار نور وارد لنز دوربین شود. هنگامی که در محیط‌های کم‌نور قرار دارید، گشودگی دیافراگم برای جذب نور بیشتر، افزایش پیدا می‌کند و هنگامی که شرایط نوری مناسبی وجود دارد، دیافراگم لنز به طور خودکار بسته‌تر می‌ شود. این عمل کمک می‌کند تا بهترین تصویر ممکن در شرایط نوری مختلف به دست بیاید.

زوم 200 برابری

شما نمی‌توانید درباره قابلیت بزرگنمایی دوربین گوشی های هوشمند صحبت کنید و حرفی از هواوی به میان نیاورید. در سال 2019 هواوی استاندارد جدیدی را برای دوربین گوشی های هوشمند تعیین کرد تا بقیه نیز از آن پیروی کنند. هواوی پی 30 پرو با زوم اپتیکال 5 برابری، مسیر تازه‌ای را آغاز کرد و پس از آن تولیدکنندگان دیگری هم بودند که در زمینه بزرگنمایی دوربین‌های خود خوب عمل کردند؛ اما هواوی همیشه در این زمینه استثنایی بود.

میت 50 پرو در سال 2022 با دست پر به میدان آمده است. این گوشی دارای یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو است که از بزرگنمایی 200 برابری پشتیبانی می‌کند. با دانستن توانایی‌های هواوی، اگر میت 50 پرو از نظر بزرگنمایی دوربین رقبای خود را به راحتی شکست دهد، اصلا متعجب نخواهیم شد.

ارتباطات ماهواره‌ای

هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است

اگر مسافر هستید و به نقاط دوردست سفر می‌کنید، اهمیت داشتن تلفنی که بتواند از طریق ماهواره متصل شود را درک می‌کنید. در واقع بسیاری از مسافران با تلفن‌های ماهواره‌ای خاص مثل تلفن ماهواره‌ای Thuaya سفر می‌کنند،‌ اما با هواوی Mate 50 Pro دیگر لازم نیست نگران حمل تلفن ماهواره ای جداگانه باشید. میت 50 پرو از قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و به این ترتیب اگر به جایی رسیدید که هیچ پوشش شبکه‌ای وجود ندارد، میت 50 پرو حامی و همراه شما خواهد بود.

حالت اضطراری

این ویژگی جدید در زمانی که به شدت به عمر باتری گوشی خود نیاز دارید، بسیار مفید است. گاهی اوقات ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که واقعا به باتری گوشی خود نیاز داشته باشید تا حداقل 30 دقیقه بیشتر به شما فرصت دهد و بتوانید کاری بسیار مهم را انجام دهید. اما برای همه ما پیش آمده که در چنین شرایطی در خارج از خانه خود باشیم و وقتی به گوشی خود نگاه می‌کنیم می‌بینیم که فقط 2 درصد از شارژ آن باقی مانده است و این بسیار ناامیدکننده خواهد بود.

این همان جایی است که ویژگی جدید هواوی میت 50 پرو شروع به کار می‌کند. هواوی اعلام کرد روشن کردن حالت اضطراری می‌تواند حدود 3 ساعت به عمر باتری گوشی شما اضافه کند؛ حتی اگر فقط یک درصد از شارژ گوشی شما باقی مانده باشد!

به نظر می‌رسد هواوی Mate 50 Pro از همه جهات برگ برنده دارد. از سرعت شارژ و دوام باتری گرفته تا دوربین و نمایشگر، این غول جدید دنیای گوشی های هوشمند چیزی را از قلم نینداخته است. می‌توان گفت شگفت‌انگیز است که هواوی توانسته با وجود تحریم‌های سنگین بین‌المللی، چنین قدرت و ویژگی‌های جذابی را درون یک گوشی در کنار هم قرار دهد.

قیمت، رنگ بندی و زمان عرضه میت 50 پرو

هواوی میت 50 پرو و 5 ویژگی جذاب که این گوشی را متفاوت کرده است

انتظار می‌رود سری میت 50 هواوی از روز 28 سپتامبر 2022 یعنی ششم مهرماه با قیمت 980 دلار برای نسخه Pro به فروش برسد. میت 50 آر اس پورشه دیزاین گران‌ترین نسخه این سری است که با قیمت 1868 دلار و با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. میت 50 معمولی نیز با قیمت 780 دلار روانه بازار خواهد شد.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و نارنجی موجود خواهد بود و به صورت پیش فرض از سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی هارمونی او اس 3.0 بهره می‌برد. ممکن است پس از تحریم‌های آمریکا، هواوی در بازارهای بین‌المللی افت شدیدی داشته باشد، اما آنها در حال حاضر با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهند و انتظار می‌رود که سری میت 50 نیز در بازار جهانی به فروش برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی