ثبت نام حدود 40 هزار زائر قزوینی در «سماح»


ثبت نام حدود 40 هزار زائر قزوینی در «سماح»

قزوین – دبیر ستاد اربعین استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موکب‌های قزوینی مستقر شده‌اند، از ثبت نام حدود ۴۰ هزار زائر قزوینی در سامانه «سماح» خبر داد.

محمد خورشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ستاد اربعین استان قزوین از چند ماه پیش فعالیت خود را شروع کرده است، اظهار کرد: این ستاد با تشکیل ۱۷ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف، نزدیک به ۶ جلسه نیز با حضور شخص استاندار تشکیل جلسه داد.

وی بیان کرد: ستاد اربعین استان قزوین تمام تلاش خود را برای تسهیلگری در حوزه ثبت نام و همچنین اعزام زوار انجام داد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین افزود: پیش بینی‌های اولیه ما حضور بیش از ۴۰ هزار نفر از قزوین در سفر اربعین و رشد دو برابری زوار قزوینی به نسبت سال‌های گذشته بود که آمار نشان می‌دهد این رشد محقق شده و حدود ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تمام ظرفیت استان در حمل و نقل و انتقال زائرین بسیج شده تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود و زوار در شرایط مطلوبی به سفر اربعین خود برسند.

خورشیدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موکب‌های استان قزوین مستقر شده و خدمات خود را شروع کرده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان آوج موکب بسیار خوبی داریم که به زوار در حال رفت و همچنین بازگشت از اربعین خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مهران نیز دو موکب از قزوین مستقر شده‌اند، ادامه داد: امسال یک موکب از قزوین نیز در شهر سامرا مستقر شده است.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی قزوین مسئول انتقال زائرین از ایلام به مرز مهران است و کار بسیار بزرگ و مهمی به بهترین شکل در این منطقه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: امسال استقبال عظیم زائرین و دلباختگان سیدالشهدا خیلی غافل‌گیر کننده بوده و باعث شده موکب ها زیرساخت‌ها را در زمان زودتری فراهم کنند.

خورشیدی با بیان اینکه امسال یک قیام عمومی رخ داده است، تصریح کرد: دولت‌های هر دو کشور نیز مسئولیت خود را در قبال اربعین خیلی بهتر از قبل انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جریان اربعین یک جریان مردمی و مردم محور است، خاطرنشان کرد: یک نهضت عمومی سیدالشهدا محور در عراق اتفاق افتاده و شاهد هستیم که هرکسی در سخت‌ترین شرایط خود را به این پیاده روی رسانده‌اند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین عنوان کرد: موکب ها نیز با تمام ظرفیت پای کار آمده‌اند تا یک زیرساختی را برای زائرین سیدالهشداء فراهم کنند و از همین رو نیز مورد استقبال خوب زوار قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه زوار تلاش کنند در این ایام غروب‌ها به مرز مهران برسند گفت: ظهرها گرمای بسیار زیادی را در مرز مهران شاهد هستیم و ازدحام جمیعت نیز باعث اذیت شدن مردم خواهد شد.

خورشیدی در پایان یادآور شد: در طی سفر هم تلاش شود تا قمقمه‌های آبی و لباس‌های خنک استفاده شود تا دچار گرمازدگی نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟