مدل جدید سونی اکسپریا پرو با سنسورهای دوربین ارتقایافته در راه است


مدل جدید سونی اکسپریا پرو با سنسورهای دوربین ارتقایافته در راه است

شرکت سونی در روز دوشنبه پیش‌ رو میزبان رویدادی با محوریت گیمینگ خواهد بود. همچنین غول ژاپنی احتمالا در جریان برگزاری این مراسم از یک اسمارت‌فون جدید نیز رونمایی خواهد کرد. با این‌حال شایعات اخیر از برنامه‌ریزی برای معرفی یک محصول دیگر طی ماه...

شرکت سونی در روز دوشنبه پیش‌ رو میزبان رویدادی با محوریت گیمینگ خواهد بود. همچنین غول ژاپنی احتمالا در جریان برگزاری این مراسم از یک اسمارت‌فون جدید نیز رونمایی خواهد کرد. با این‌حال شایعات اخیر از برنامه‌ریزی برای معرفی یک محصول دیگر طی ماه نوامبر حکایت دارند. این محصول احتمالا دومین نسل از اسمارت‌فون عکاسی‌محور Xperia Pro-I خواهد بود.

بر اساس گزارشات، سونی این اسمارت‌فون را با 3 سنسور دوربین روانه بازار خواهد کرد. تمامی این دوربین‌ها از سنسورهای جدید و ارتقایافته با رزولوشن 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. بعلاوه یکی از این دوربین‌ها دارای گشودگی دیافراگم متغیر در محدوده f/1.2 تا f/4.0 خواهد بود. استفاده از دوربین‌های سه‌گانه 48 مگاپیکسلی با وجود فناوری خوشه‌بندی پیکسلی بدان معناست که این دوربین‌ها به‌صورت ذاتی قادر به ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی خواهند بود.

به گفته منبع خبری، دوربین اصلی این هندست دارای سنسور 1 اینچی IMX903 بوده و ماژول فوق‌عریض نیز از سنسور IMX803 با اندازه 1/1.3 اینچ استفاده خواهد کرد. دوربین تله‌فوتو مجهز به ورژن جدید یک سنسور 1/1.7 اینچی موسوم به IMX557 است که پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های اکسپریا 1 مارک 2 و اکسپریا 5 مارک 4 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این‌حال سنسور مورد استفاده در 2 هندست قدیمی‌تر دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی بود؛ اما اکنون مدل جانشین در حال حرکت به‌سوی پیکره‌بندی Quad-Bayer است.

همچنین انتظار می‌رود که اکسپریا Pro-I مارک 2 مجهز به یک ISP (پردازنده سیگنال تصویر) جدید باشد. مدل سال گذشته یعنی Xperia Pro-I در اواخر ماه اکتبر عرضه شد؛ بنابراین پنجره زمانی مورد اشاره در این گزارش تا حد زیادی منطقی به‌نظر می‌رسد.

مدل جدید سونی اکسپریا پرو با سنسورهای دوربین ارتقایافته در راه است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج