کمبود محل اسکان برای زائران اربعین در کربلا و نجف+عکس و فیلم


کمبود محل اسکان برای زائران اربعین در کربلا و نجف+عکس و فیلم

با توجه به حضور بی‌سابقه زائران اربعین در شهرهای زیارتی، جمعی از زائران پشت مرزها منتظر تشرف به زیارت اربعین هستند. از طرفی هم ظرفیت اسکان در شهرهای زیارتی تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی حج و زیارت خبرگزاری فارس به آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین، با افزایش خیل عاشقان حسینی شهرهای زیارتی عراق مملو از جمعیت شده است. به گفته سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین مرزها به دلیل نبود امکانات به ویژه در حوزه حمل و نقل در عراق بسته شده است.

بر همین اساس، پشت مرزها مملو از جمعیت عاشقان اربعین حسینی است که منتظر عبور از مرز تشرف به جمع زائران پیاده‌روی اربعین هستند.

شهرهای نجف، کربلا و سامرا مملو از جمعیت است؛ تا جایی که اسکان زائران با مشکلاتی مواجه شده و بسیاری از زائران مجبور هستند با وجود گرمای هوا در خیابان‌ها استراحت کنند.

کمبود محل اسکان برای زائران اربعین در کربلا و نجف+عکس و فیلم

عراقی‌ها برای استقبال از زائران اربعین شبانه‌روز فعالیت و از زائران پذیرایی می‌کنند. اما امکانات در عراق به اندازه این حجم از زائر نیست. از طرفی هم مسؤولان ستاد اربعین از زائران می‌خواهند تا سفر خود را کوتاه کنند. همچنین زائرانی که به زیارت حرم حسینی مشرف شدند، زودتر به کشور بازگردند تا سایر زائران هم بتوانند عازم سرزمین عشق شوند.

در نجف اشرف با وجود تدارک موکب‌های فراوان و حتی اسکان بیش از ۷۰ هزار نفر در صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها، اطراف حرم و حتی داخل شبستان‌های این مکان مقدس مملو از زائرانی است که در حال استراحت هستند تا مسیر پیاده‌روی اربعین را در روزهای آینده آغاز کنند؛ تا جایی که شب گذشته امکان تردد به سمت ضریح حرم مولا نبود.

کمبود محل اسکان برای زائران اربعین در کربلا و نجف+عکس و فیلم

وضعیت اسکان در کربلا هم مطلوب نبود و در حالی که یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده، این‌ مکان مقدس مملو از زائرانی است که برای عرض تسلیت به حرم ارباب مشرف شده‌اند. نه تنها صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها با ظرفیت بالغ بر ۳۵ هزار نفر، بلکه ظرفیت موکب‌های اطراف حرم هم تکمیل شده بود ‌وجوهی از زائران در بین‌الحرمین و خیابان‌های منتهی به حرم‌ها خوابیده بودند.

امین شریعتی، فرمانده قرارگاه اربعین هم با توجه به حضور بی‌سابقه زائران در حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام در سامرا از زائران خواست تا سفر خود را کوتاه و حداکثر یک وعده در سامرا حضور داشته باشند تا امکان زیارت برای سایر زوار نیز فراهم شود.

کمبود محل اسکان برای زائران اربعین در کربلا و نجف+عکس و فیلم

همچنین باقری، دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آمادگی ایران برای سفر میلیون‌ها عاشق حسینی به زیارت اربعین، می‌گوید: به دلیل برخی محدودیت‌ها در عراق امکان تردد از مرزها برای زائران فراهم نیست و در صورتی که زائران از کشور خارج شوند، در خاک عراق وسایل حمل و نقل به منظور جابجایی زوار وجود ندارد. بنابراین ما مجبوریم مرز را به صورت موقت ببندیم تا زائران در خاک عراق دچار مشکل نشوند. البته از زائرانی که پشت مرزها هستند می‌خواهیم صبور باشند و از طرفی هم زائرانی هنوز سفر خود را آغاز نکردند، فعلا به سمت مرزها نیایند و حتی سفر خود را به بعد از اربعین ‌موکول کنند.

کمبود محل اسکان برای زائران اربعین در کربلا و نجف+عکس و فیلم

به گزارش فارس، بیش از سه میلیون نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود میلیون نفر به زیارت اربعین مشرف شده‌اند. بیشترین زائررن نیز مرزهای مهران، شلمچه را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

فیلم‌هایی ببینید از تراکم جمعیت در شهرهای کربلا و نجف:

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت