ریشه بی سوادی در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به گذشته است


ریشه بی سوادی در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به گذشته است

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه بی سوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد ریشه در گذشته دارد، گفت: کمیته امداد و بهزیستی در زمینه سواد آموزی جامعه هدف خود همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» در دیدار معاون و کارکنان سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه ها، اصناف و قشرهای مختلف مردم در مقوله سواد آموزی وظیفه مهمی برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه بی سوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد ریشه در گذشته دارد، افزود: لازم است در زمینه محتوای درسی و کیفیت آموزش بی سوادان دقت بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بهزیستی در زمینه سواد آموزی جامعه هدف خود می توانند در این زمینه کمک کنند تا افرادی که فاقد سواد هستند آموزش های لازم را ببینند.

آیت الله حسینی خواستار فعال شدن شورای پشتیبانی سواد آموزی در استان و شهرستانها شد و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی، همکاری و برنامه ریزی بتوانیم در زمینه ارتقا سواد آموزی فعالیت های موثری انجام دهیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه هم در این نشست گزارشی از فعالیت های حوزه سواد آموزی ارائه کرد.

سید حمزه باقری نژاد با گرامی داشت ۱۷ شهریور، روز جهانی سواد آموزی، گفت: سواد نیاز اساسی همه افراد جامعه است و در آموزه‌های دینی ما تاکید فراوانی شده است.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در سه سطح سواد آموزی. تحکیم و انتقال فعالیت آموزشی دارد، افزود: علاوه بر فرهنگیان شاغل و بازنشسته، تعداد ۱۰۰۷ نفر آموزش دهنده کار آموزش بی سوادان را در سطح استان بر عهده دارند.

باقری جمعیت باسوادی استان کهگیلویه و بویراحمد در قبل از انقلاب را ۲۸ درصد عنوان کرد و ادامه داد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی هم اکنون نرخ سواد در سطح استان ۹۵/۲ است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه حجم ابلاغی فعالیت های سواد آموزی در سال تحصیلی جاری را ۵۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این حجم بین شهرستانها و مناطق توزیع شده و امیدواریم که با برنامه ریزی اصولی و مدون تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در دستور کار نهضت سواد آموزی قرار گرفته است، گفت: در مراکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی در سطح استان بیش از ۴۰ نوع مهارت آموزش داده می شود.

باقری نژاد از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و نگاه ویژه به آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان