انگلیس و آمریکا نه؛ ولز مهم‌ترین دیدار ایران


انگلیس و آمریکا نه؛ ولز مهم‌ترین دیدار ایران

برخلاف آنچه تصور می‌شود، تیم ملی ولز می‌تواند اصلی‌ترین رقیب ایران در مسابقات جام جهانی باشد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با سه تیم انگلیسی‌زبان روبه‌رو است. انگلیس، ولز و آمریکا رقبای تیم ملی ایران در گروه B جام جهانی هستند.

به جز انگلیس که صاحب قدرتمندترین لیگ باشگاهی دنیا است و بسیاری این تیم را از مدعیان جام جهانی و حتی قهرمانی به شمار می‌آورند، بحث‌های مختلفی درباره دیدار با ولز و آمریکا مطرح است.

ایران در این رقابت‌ها به ترتیب با انگلیس، ولز و آمریکا رو به رو خواهد شد و شاید برای اهالی فوتبال دو بازی با انگلیس و آمریکا به دلایل مختلفی از اهمیت بیشتری برخوردار است اما شرایط گروه حاکی از این است که تیم ملی حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی خود را برابر ولز برگزار خواهد کرد.

اگر بازی ایران و آمریکا را فارغ از هر نتیجه‌ای در جام جهانی یک دیدار حیثیتی برای دو طرف به شمار بیاوریم، باید روی بازی ایران و ولز حساب ویژه‌ای باز کرد.

مهدی مهدوی‌کیا، سفیر جام جهانی قطر و سرمربی تیم ملی امید در گفت‌وگوی خود با فیفا بر این مساله تاکید کرده بود که باید بازی ایران و ولز را مهم‌ترین بازی ملی‌پوشان ایران دانست چرا که به باور او اگر ایران بتواند از دیدار با ولز امتیازی را به دست آورد، در این صورت با امیدهای بسیاری راهی دیدار نهایی با آمریکا می‌شود اما اگر از بازی با ولز با دستان خالی خارج شود، در این صورت امیدواری ها کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

نبی: نظر هئیت رئیسه حضور کی‌روش تا پایان جام‌ملت‌ها است

او بدون اشاره به انگلیس، به طور تلویحی اشاره کرد که شاید تیم ملی از بازی با سه شیر امتیاز چندانی به دست نیاورد و در این صورت باید بتواند خود را از نظر روحی، روانی و بدنی آماده دیدار با ولز کند و بتواند از این تیم قدرتمند امتیازی به دست آورد.

کسب امتیاز از ولز به معنی زنده ماندن امیدهای ایران برای راهیابی به مرحله دوم جام جهانی است چرا که در این صورت می‌تواند با امید به شکست دادن آمریکا و چه بسا صعود از گروه، پای در دیدار حساس و حیاتی با آمریکا بگذارد.

انگلیس و آمریکا نه؛ ولز مهم‌ترین دیدار ایران

ولز کاملا آماده است!

اما برخلاف چیزی که تصور می‌شود، ولز بسیار قدرتمند و آماده است. شروع فصل جدید فوتبال باشگاهی در اروپا نشان می‌دهد که تیم ملی ولز می‌تواند روی بازیکنان سرحال و آماده خود حساب کند.

به جز گرت بیل، سرشناس ترین بازیکن و کاپیتان ولز که راهی آمریکا و تیم لس آنجلس اف‌سی شده و گلزنی‌های خود را شروع کرده، سایر بازیکنان این تیم سهم پررنگی در تیم‌های انگلیسی خود دارند.

نکو ویلیامز در ناتینگهام فارست، دنی وارد در لستر سیتی، کریس مفام در بورنموث و بن دیویس در تاتنهام توانستند در همه دیدارهای لیگ برتر انگلیس حضور ثابت و کاملی داشته باشند. به این نفرات کفیر مور در بورنموث، آرون رمزی در رن فرانسه، رابی ماتوندو در رنجرز، کانر رابرتس در برنلی، سوربا توماس در هادرسفیلد، نورینگتون دیویس در شفیلد یونایتد، روبین کالویل در کاردیف، جو الن در سوانسی و بسیاری دیگری از بازیکنان شاغل در تیم‌های را اضافه کنید که چندین برابر تعداد بازیکنان لژیونر ایران هستند.

اسامی بازیکنان ملی‌پوش ولز و نتایج این تیم در رقابت‌های اروپایی و همینطور جایگاه ولز را در مسابقات یورو ۲۰۲۰ و انتخابی جام جهانی حاکی از این است که باید ولز را دومین تیم مدعی برای صعود از گروه نام برد که از شرایط بهتری نسبت به آمریکا هم برخوردار است.

تیم ملی ایران برای تک تک دیدارهای جام جهانی از انگلیس تا ولز و آمریکا استراتژی مشخصی داشته باشد و با هر اتفاقی، روحیه و شرایط ذهنی و بدنی خود را برای کسب بیشترین امتیاز و صعود از گروه را حفظ کند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی