خراسان جنوبی ظرفیت قطب دارت کشور را دارد/درخواست افزایش مسابقات


خراسان جنوبی ظرفیت قطب دارت کشور را دارد/درخواست افزایش مسابقات

بیرجند- بانوی برتر دارت کشوری معتقد است که خراسان جنوبی ظرفیت تبدیل به قطب دارت کشور را دارا است و با مشخص بودن اهداف می‌توان به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کرد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: دارت جز رشته‌هایی است که شاید هر فردی برای تفریح هم که شده است یک بار آن را تجربه کرده باشد و چندین سال است که به صورت حرفه‌ای و جهانی به این رشته ورزشی نگاه می‌شود و این رشته جز رشته‌های پرطرفدار ورزشی در سطح جهانی است که ورزشکاران بسیاری را به خود جذب کرده است و قوانین متعددی دارد.

دارت در خراسان جنوبی نیز جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است و با کسب مدال‌های متعدد توانسته است جایگاه بالایی در سطح کشوری از آن خود کند.

در همین راستا با (زهرا رجبی) بانوی برتر دارت در کشور از شهرستان طبس که توانسته است مقام‌های کشوری و بین المللی را در این رشته از آن خود کند، گفت‌وگو کردیم.

*از چه سالی به رشته ورزشی دارت علاقمند شدید؟

از سال ۹۵ به صورت اتفاقی در یک مسابقه شرکت کردم و با توجه به اینکه در آن استعداد خود را دیدم علاقمند شدم که به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال کنم هر چند که ۱۵ سال والیبال رشته اصلی من بود در سال ۹۶ به صورت حرفه‌ای دارت را دنبال کردم.

*از مدال‌ها و موفقیت‌های کسب شده خود بگویید؟

سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا ۱۲ قهرمانی کسب کردم که ۲ عنوان قهرمانی مربوط به مسابقات بین‌المللی در شیراز و ترکیه بود.

همچنین در سال ۹۹ با شیوع کرونا مسابقات به صورت مجازی برگزار شد که در آن سال به عنوان بانوی برتر دارت در کشور معرفی شدم. در این سال برای اولین بار لباس تیم ملی را به تن کردم در مسابقات جهانی که بین ۴۶ کشور برگزار شد، شرکت کردم.

در سال ۱۴۰۰ نیز در لیگ برتر حاضر شدم که موفق به دریافت مقام دوم شدم.

در سال جاری هم که هنوز مسابقات رسمی زیر نظر فدراسیون و هیئت شروع نشده و فقط در مسابقات باشگاهی که سطح آنها نیز بسیار بالا است شرکت کردم و توانستم در مسابقات گرند تور و مسابقات آزاد کارگری قهرمان شوم و در مسابقات آزاد کارگران کارخانجات کشور هم در بخش انفرادی اول و در بخش دوبل مقام دوم را کسب کردم. همچنین امسال خود را آماده می‌کنم که در لیگ و انتخابی تیم ملی حاضر شوم که برای مسابقات ۲۰۲۲ جهانی اعزام دارند.

*در زمینه حمایت‌هایی که در این مسیر شده‌اید بگویید؟

حمایت مسئولان بخش مهمی برای قهرمانان است که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند تا استعداد یک ورزشکار ادامه دار باشد و بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند و به هدف قهرمانی خود بارها برسد.

برای من خوشبختانه تاکنون مسئولان شهرستان طبس از شهردار و فرماندار و رئیس هیئت شهرستان و استان حمایت خوبی داشته‌اند تا در این مسیر به مشکلاتی برنخورم و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه دار باشد تا با روحیه کامل نه تنها من بلکه تمام ورزشکاران به مسیر قهرمانی ادامه دهیم.

*درباره دارت و اینکه چه شرایطی باید ورزشکار داشته باشد توضیح دهید؟

برای استعدادیابی که شرایط سنی خاصی نمی‌خواهد و ما معمولاً از ۱۰ سال به بالا استعدادیابی انجام می‌دهیم.

در کل باید به این موضوع توجه شود که دارت بیشترین هماهنگی بین عصب و عضله را دارا است که نیاز به آرامش و تمرکز بالایی دارد. همچنین از آنجایی که مسابقات ما حدود ۸ ساعت به طول می‌انجامد نیاز است که دارتر از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشد تا بتواند در این شرایط با تمرکز بالا به مسابقه خود ادامه دهد.

*وضعیت استان در رشته دارت بین دیگر استان‌ها چگونه است؟

وضعیت بسیار خوبی دارد به نوعی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ خراسان جنوبی بین رنکینگ کشوری امتیاز یک را داشت و استعدادها و قهرمانان خوبی در این زمینه داریم، از آنجایی که استعدادهای خوبی در استان حضور دارند امید داریم با حمایت‌های بیشتر به جایگاه‌های بالاتری نیز دست پیدا کنیم.

اکنون نگاه مسئولان و مردم نیز از دارت به عنوان فقط یک رشته برای سرگرمی برداشته شده و نگاه حرفه‌ای به این رشته دارند و خراسان جنوبی قابلیت این را دارد که به قطب دارت در کشور تبدیل شود.

*برای توسعه هر چه بیشتر این ورزش به نظر شما چه تدابیر دیگری اندیشیده شود؟

برنامه‌های هیئت بسیار خوب است ولی اگر تعداد مسابقات و برگزاری لیگ‌ها را بیشتر کنند که ورزشکاران بیشتر خود را برای مسابقات کشوری آماده کنند، می‌تواند نقش بسزایی در توسعه این ورزش داشته باشد و تعداد قهرمانی دارترهای استان خراسان جنوبی را نیز افزایش دهد.

*از مسئولان چه درخواستی دارید؟ و توصیه شما به ورزشکاران چیست؟

تنها درخواست حمایت داریم چرا که یک ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان با تمام وجود تلاش می‌کند تا با مدال‌آوری یک رشته را توسعه دهد و فقط حمایت است که می‌تواند او را در این مسیر ثابت قدم نگاه دارد.

به ورزشکاران همه توصیه می‌کنم بر روی هدف خود باقی بمانند چرا که مشخص بودن اهداف نقطه شروع تمام موفقیت‌ها است و برای رسیدن به جایگاهی که شایسته آن هستند تمام تلاش خود را بکنند. مربیان خوب و فراوانی در استان داریم ولی یک ورزشکار دارتر باید بداند که حتماً نیاز نیست در تمام تمرین‌ها مربی همراه او باشد و اگر به شیوه اصولی و خوب تمرین کند می‌تواند موفق باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403