روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی منتشر شد


 روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی  منتشر شد

چاپ دوم کتاب «اهالی اینجا» روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلای‌ معلی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، چاپ دوم کتاب «اهالی اینجا» روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلای‌ معلی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

این اثر روایتی است مستند و داستانی از شروع حرکت کاروان خدام موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) از قم تا کربلا که نویسنده تمامی اتفاقات این موکب را با قلمی زیبا و جذاب به تصویر کشیده است.

موکب حضرت فاطمه‌ معصومه (س) که از سال ۱۳۹۳ تاسیس و در کربلای معلی استقرار پیدا کرده است، هر ساله با خدمات‌رسانی به ده‌ها هزار نفر از زائران سیدالشهداء (ع) توانسته است نقش به سزایی در این راهپیمایی عظیم اربعین‌حسینی ایفا کند.

نزدیک به نیمی از فضا و زیرساخت‌های این موکب در اختیار خواهران زائر بوده و به همین منظور خواهران خادم به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) می‌باشند. به نگارش در آوردن اتفاقات بخش بانوان این موکب حسینی هم میتواند به زوایای کمتر دیده شده این حرکت جهانی بپردازد هم میتواند نقش بانوان و خدمت گذاری آن‌ها با زائرین حضرت سیدالشهدا را به تصویر بکشاند و ماندگار کند.

این کتاب با قلمی شوا و روایتی داستانی به نگارش در آمده که میتواند خواننده رادر بخش ها‌ی مختلف این موکب با خد همراه کند و گاهی بخنداندوگاهی اشکش را سرازیر کند.

در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

نرگس باند‌های سفید را از روی زخم‌های پا‌های کوچکش باز می‌کند. دخترک چشم‌هایش را می‌بندد و رویش را برمی‌گرداند سمت من. می‌گوید: «پاهام از دمپایی می‌زد بیرون. هی می‌زند بیرون. انگشت‌هام کشید روی زمین. زمین هم داغ بود...»

باند را چند دور روی تاول‌های پا می‌پیچاند و گره‌اش را محکم می‌کند. دست روی باند‌ها می‌کشم. نمی‌دانم دلم می‌خواهد بچه‌های خودم جای این‌ها باشند یا نه! شرمنده‌ی پا‌های کوچکی هستم که کسی روی تاول‌های‌شان را نبست و قربان‌صدقه‌ی زخم‌های‌شان نرفت...

چاپ دوم کتاب «اهالی اینجا» روزنوشت‌هایی از بخش بانوان موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) در کربلای‌معلی به قلم زهرا آقازاده نژاد در قطع رقعی و ۱۷۲ صفحه توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir (https://b۲n.ir/y۴۶۲۷۴) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد