برگزاری تظاهرات در مراکش پس از آشکار شدن اقدامات غیراخلاقی سفیر رژیم صهیونیستی


برگزاری تظاهرات در مراکش پس از آشکار شدن اقدامات غیراخلاقی سفیر رژیم صهیونیستی

دیوید گوورین سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش (مغرب)، با اتهامات سوء استفاده از زنان مراکشی، آزار و اذیت جنسی و رفتارهای ناشایست مواجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، پس از آن که رژیم صهیونیستی نماینده ارشد خود را از رباط در بحبوحه تحقیقات فراخواند، ده‌ها تظاهرکننده در مقابل پارلمان مراکش علیه عادی‌سازی روابط این کشور با اسرائیل تظاهرات کردند.

آنها شعارهایی علیه روابط نزدیک مراکش و رژیم صهیونیستی سر دادند و از دیوید گوورین - سفیر این رژیم - و ناصر بوریتا - وزیر امور خارجه مراکش - به شدت انتقاد کردند.

شبکه تلویزیونی عمومی اسرائیل دوشنبه هفته گذشته گزارش داد که در پی اتهامات سوء استفاده جنسی گوورین سفیر این رژیم، هیئتی از وزارت خارجه به رباط اعزام شده است.

یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه - بدون اینکه جزئیاتی از ماهیت تحقیقات ارائه کند - تایید کرد که گوورین در حالی که تحقیقات به پیش می رود، فراخوانده شده است.

به گفته رسانه های اسرائیلی، این سفیر با اتهامات سوء استفاده از زنان مراکشی، آزار و اذیت جنسی و رفتارهای ناشایست مواجه است.

امین عبدالحمید، یک فعال حامی فلسطین علیه عادی سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی گفت: «امروز، ما در مقابل پارلمان هستیم تا به اعمال زشتی که گورین انجام داده است اعتراض کنیم».

او افزود: «عزت مراکش برای فروش نیست، عادی سازی باید پایان یابد.» معترضان در پایان تظاهرات پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

رباط در سال 2000 پس از وقوع انتفاضه دوم فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد، اما در سال 2020 مراکش از امارات متحده عربی و بحرین برای رسمیت بخشیدن روابط با این رژیم پیروی کرد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک