ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی آغاز شد


ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد علوم پزشکی آغاز شد

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی از امروز تا ۲۲ شهریور بر اساس اعلام هر دانشگاه انجام می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۸۶ رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در این آزمون ثبت نام کردند .

از این میان تعداد ۴۸ هزار و ۴۸۱ در جلسه آزمون شرکت کردند که از میان حاضرین در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت ۵ هزار و ۱۹ نفر قبول شدند.

بر اساس اعلام مرکزسنجش آموزش پزشکی، ثبت‌نام هر دانشگاه طی یکی از روزهای ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه های پذیرنده در سامانه اینترنتی همان دانشگاه است. تمامی پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.

کارنامه علمی و نهایی حداکثر تا پایان دی امسال قابل رویت و دریافت از مرکز سنجش آموزش پزشکی است و به هیچ عنوان متعاقبا کارنامه صادر نخواهد شد.

گزینه نتایج نهایی فقط برای افرادی است که در آزمون پذیرفته شده اند و می توانند نتیجه خود را مشاهده کنند. سایر داوطلبان که انتخاب رشته محل انجام داده و پذیرفته نشده اند از گزینه کارنامه نهایی وضعیت خود را مشاهده کنند.

عدم مراجعه و ثبت نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ های مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت و درمان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده‌اند ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در هر دو محل، قبولی آنها در رشته های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل "کان لم یکن" تلقی می شود.

تمام متقاضیان استعداد درخشان با آزمون که از طریق دانشگاه جهت استفاده از این تسهیلات معرفی شده و در آزمون شرکت کرده اند دقت کنند از فرصت یک‌بار خود استفاده کرده اند و دیگر مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.

تمام پذیرفته شدگان در اولین اولویت انتخابی حائز شرایط پذیرش از نظر علمی، پذیرفته شده اند. بسیاری از پذیرفته شدگان در اولویت های بعد از محل پذیرش کنونی، حائز رتبه خوب هستند، با توجه به اینکه فرد با آگاهی کامل انتخاب رشته محل کرده است، لذا جابجایی در اولویت های رشته محل بعدی، امکان پذیر نیست.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه های رزمندگان و ایثارگران و استعدادهای درخشان با آزمون کسب حدنصاب لازم است، لذا داوطلبان این سهمیه ها که حد نصاب لازم را کسب نکرده اند، حائز شرایط پذیرش در این سهمیه نشده اند.

داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پذیرش دارای حد نصاب بوده و مجاز به انتخاب رشته محل شده است ولی در این مرحله (به اندازه ظرفیت پذیرش) حائز حدنصاب لازم نشده است. همچنین ممکن است تعدادی از متقاضیان این سهمیه ها علیرغم کسب حدنصاب جزء پذیرفته شدگان نباشند، که به دلیل تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.

پذیرفته شدگان کلیه واحدهای دانشگاه آزاد دقت کنند اسامی قبول شدگان همزمان با سایر دانشگاه‌ها به دفتر معاونت علوم پزشکی این دانشگاه ارسال می‌شود و در صورت عدم دریافت لیست مربوط توسط واحد ذیربط، فقط با دفتر معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد هماهنگی شود.

مدارک اولیه ای که باید توسط پذیرفته شده سهیمه آزاد ارائه شود

۱) ۶ قطعه عکس ٣*۴ تهیه شده در سال جاری

۲) اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات)

۳) اصل و کپی دانشنامه کارشناسی و ریز نمرات و یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد.

در صورت عدم فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ مسئولیت عواقب بعدی بعهده دانشجو خواهد بود. درصورت وجود این موارد، از ثبت نام فرد جلوگیری بعمل خواهد آمد و مشمول محرومیت یک‌ساله خواهند شد.

۴) اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدارکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان است.

۵) مدارک و مستندات ٢ سال سابقه کار بالینی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ با مدرک کارشناسی (سابقه کار قبل از اتمام دوره کارشناسی قابل قبول نیست) برای تمامی پذیرفته شدگان رشته‌های مدیریت پرستاری، پرستاری مراقبت‌های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس.

۶) فرم تکمیل شده مخصوص معدل برای دانشجویان ترم آخر (که قبلاً توسط معاونت آموزشی دانشگاه امضا و مهر شده است).

۷) فرم تکمیل شده مربوط به سهمیه بومی برای پذیرفته شدگان رشته روانشناسی بالینی

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان سهمیه رزمندگان و ایثارگران ۲۵ و ۵ درصد

۱) تمامی مدارک مورد نیاز پذیرفته شده سهیمه آزاد

۲) اصل و کپی مدارک نشان دهنده وضعیت داوطلب جهت استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران

تذکر بسیار مهم: درصورتی که در هر مرحله قبل از یا حین یا بعد از تحصیل مشخص شود فرد پذیرفته شده با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، واجد شرایط نبوده، ضمن لغو قبولی، طبق ضوابط عمل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله و ارتش

پذیرفته شدگان این دو دانشگاه دقت کنند با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل باید دارای شرایط پذیرش در آن دانشگاه باشند. لذا پذیرش این افراد بصورت مشروط بوده و در صورت عدم احراز

شرایط و همچنین اعلام آن دانشگاه، به دلیل عدم رعایت ضوابط، پذیرش این افراد لغو خواهد شد و به هیچ عنوان قابل معرفی به سایر اولویت های خود نیستند.

۱) تمامی مدارک مورد نیاز پذیرفته شده سهیمه آزاد

۲) اصل حکم کارگزینی یا مدرکی که نشاندهنده وضعیت استخدام (رسمی، پایور) است. مدرک ارائه شده باید در سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان

۱) تمامی مدارک مورد نیاز پذیرفته شده سهیمه آزاد (تاریخ فراغت از تحصیل ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ برای پذیرفته شدگان بدون آزمون)

۲) نامه تأییدیه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر کسب رتبه برتر براساس آئین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی» مصوب دی ماه سال ۱۳۹۷

هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سنجش و پذیرش است. بنابراین نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۱ در رابطه با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سنجش اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست