مشارکت بیش از 800 موکب عربی و خارجی برای مشارکت در اربعین حسینی


مشارکت بیش از 800 موکب عربی و خارجی برای مشارکت در اربعین حسینی

بیش از ۸۰۰ موکب از کشورهای مختلف در کربلا و راه های منتهی به این شهر برای ارایه خدمات به زائران کربلای معلی مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، عقیل الیاسری، رئیس اداره شعائر و موکب های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی گفت: بیش از 800 مجوز مشارکت به موکب ها و هیئت ها از کشورهای مختلف و اقلیت های عراقی و عربی در کشورهای عربی و اروپایی برای ارایه خدمات به زائرانی که برای انجام مراسم اربعین به کربلا می آیند، داده شد. اعطای مجور با هماهنگی مدیریت حرمین شریفین و فرماندهی پلیس استان کربلا و آستان های مقدس حسینی و عباسی انجام شد.

وی افزود: مراحل نصب این خیمه ها برای ارایه خدمات تسهیل شده است که با مسیر زائران مغایرت ندارد و باعث ازدحام در حرکت خودروهایی که خدمات به زایران ارایه می دهد، نمی شود.

در همین حال، حاج محمد هادی الاسدی، یکی از خادمان موکب اهالی کربلا مقیم لندن گفت: موکب شان در سال 2020 در داخل شهر کربلا برای گروهی از عراقی های مقیم در لندن تاسیس شد.

الاسدی گفت: جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از موکب ها توسط مومنان در این روزها انجام می شود. این موکب در روزهای زیارت اربعین که نزدیک به دو روز متوالی است، وعده های غذایی را در سه یا چهار وعده در روز ارایه می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند