نجات کوهنورد زن 40 ساله از ارتفاع 4409 متری دنا


نجات کوهنورد زن 40 ساله از ارتفاع 4409 متری دنا

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد از نجات جان کوهنورد زن بدحال شده در قله حوض دال با تلاش ۶ ساعته دو تیم امداد و نجات کوهستان در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، کاظم فلاحی دوست گفت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته طی تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا مبنی بر بدحال شدن و افت فشار و مناسب نبودن وضع جسمانی کوهنورد زن ۴۰ ساله در ارتفاعات ۴۴۰۹ متری حوض دال دنا، بلافاصله یک تیم ۶ نفره امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و یک تیم امداد و نجات چهار نفره پشتیبانی نیز در ارتفاعات سیچانی مستقر شدند.

فلاحی دوست ادامه داد: با توجه به شیب تند و صعب العبور بودن ارتفاعات دنا تیم ۶ نفره امداد و نجات کوهستان بعد از چهار ساعت تلاش در فاصله ۱۰۰ متری قله حوض دال دنا به فرد مذکور رسیده و ضمن اقدامات پیش بیمارستانی و ارائه کمک‌های اولیه، وی را به وسیله تجهیزات تخصصی کوهستان به پائین ارتفاعات انتقال دادند. در این عملیات از سه دستگاه خودرو آمبولانس و امدادی کمک دار استفاده شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: این خانم کوهنورد در شرایط مناسب و سلامت به مراکز درمانی شهر سی سخت جهت پایش کامل سلامت انتقال داده شد. این عملیات با موفقیت در ساعت ۲:۳۰ بامداد روز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین