پیگیری مجدانه دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان سابقه‌دار در اردبیل


پیگیری مجدانه دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان سابقه‌دار در اردبیل

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان اردبیل به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعد از ظهر شنبه در جلسه کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت استان اردبیل با بیان اینکه متأسفانه وقوع سرقت در استان رو به افزایش است، اظهار کرد: دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به جد پیگیری می‌شود که در این خصوص دستورات لازم جهت عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار صادر شده است.

وی افزود: طرح تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت با هدف مقابله با سرقت از مرکز ابلاغ شده که مسئولیت ۲۱ دستگاه و نهاد در آن به طور دقیق پیش بینی شده تا به طور مؤثر از وقوع سرقت پیشگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: بر همین اساس در همه محاکم قضائی اعم از دادسرا و دادگاه‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت به منظور تسریع در رسیدگی‌ها تشکیل شده است.

آفاقی ادامه داد: یکی از بندهای این طرح استفاده از ظرفیت بسیج و تقویت گشت‌های نیروی انتظامی است که مسلّماً اجرای دقیق و صحیح آن می‌تواند به طور قابل توجهی از وقوع سرقت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هدف این طرح کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت است، خاطر نشان کرد: هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه‌های مشمول طرح می‌تواند در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مؤثر بوده و موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی