راه‌اندازی تونل سرد در مرز مهران/ اقدام هلال‌احمر برای کمک به زائران گرمازده


راه‌اندازی تونل سرد در مرز مهران/ اقدام هلال‌احمر برای کمک به زائران گرمازده

​رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی تونل سرد در مرز مهران خبر داد و گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در مهران این سازمان اقدام به ایجاد تونل سرد کرده تا زائرانی که دچار گرمازدگی شده‌اند، از امکانات این تونل بهره‌مند شوند.

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اقدامات این سازمان در اربعین 1401 خبر داد و گفت: قبل از شروع مراسم اربعین، این سازمان با برپایی پویش «مرهم زائر» اقدام به تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز در اربعین کرد.

تونل سرد در مرز مهران آماده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سلیمی افزود: این سازمان در مرز مهران و باتوجه به گرمای بیش از حد هوا با همکاری شرکت اسنوا اقدام به ایجاد تونل سرد کرده تا زائرانی که دچار گرمازدگی می شوند به این محل مراجعه کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: راه اندازی چادرهای راپ‌هال به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مرز مهران از دیگر اقدامات این سازمان در مرز مهران بود که با همکاری پزشکان و پیراپزشکان داوطلب مشغول خدمت رسانی است. همچنین ارائه خدمات دیگر مانند حمل سالمندان با ویلچیر ، خدمات خیاطی، ارائه داروی رایگان به بیماران و …. نیز از دیگر خدمات این سازمان است.

اعزام 6 هزار نفر از فعالان اجتماعی به عراق

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندساری خانوارهای کم برخوردار در ٢٠٢٠ محله کم برخوردار کشور افزود: با همکاری کمیته امداد امام خمینی ره، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیش از ٦٠٠٠ نفر از فعالان اجتماعی این محلات را به سفر عراق اعزام کردیم

سلیمی گفت: توزیع بیش از ٣٦٠٠٠ وعده غذا با مشارکت خیرین از اقدامات شاخص در شهر نجف بود همچنین توزیع بیش از 3000 هزار بسته غذایی در مرز شلمچه نیز از دیگر اقدامات بود.

راه‌اندازی مرکز پاسخگویی 24 ساعته ٦٦١٢ بیمه سامان در عراق

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به مشکلاتی پیش بینی شده برای زائران در عراق این سازمان با همکاری نمایندگی بیمه سامان در شهر کربلا اقدام به راه اندازی سیستم پاسخگویی تلفنی شبانه روزی کرد تا اگر زائرین دچار حادثه ای شدند بتوانند با این مرکز از طریق اپراتورهای عراقی تماس بگیرند.

وی افزود: برای تماس با استفاده از واتساپ wa.me/+9647849860824 این امکان در دسترس زائران خواهد بود و کارشناسان مرکز تماس مذکور به زبانهای فارسی و عربی راهنمایی های لازم را ارائه خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو