صنایع دریانوردی کشور بیش از 15 هزار نفر کمبود نیرو دارد


صنایع دریانوردی کشور بیش از 15 هزار نفر کمبود نیرو دارد

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: صنایع دریانوردی کشور بیش از ۱۵ هزار نفر کمبود نیرو دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباس نژاد عصر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه سازمان بنادر به عنوان بخش دریایی و بندر کشور و سایر ارگان‌های دخیل، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در حوزه بنادر انجام داده است، گفت: پیرو دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در بحث سواحل‌مکران اقدامات بزرگی انجام شده تا ۸۰ درصد نفت خام خارک از طریق جاسک صادر شود.

وی افزود: احداث یک بندر بزرگ در نزدیکی جاسک نیز در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد که احداث آن کمک شایانی به ایجاد اشتغال مولد و رونق معیشت مردم شرق استان خواهد کرد.

عباس‌نژاد افزود: استان هرمزگان علاوه بر دو بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر دارای بنادر مختلف دیگری در شرق و غرب استان هرمزگان است که ظرفیت بسیار عظیمی برای تحقق توسعه پایدار در هرمزگان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: صنایع دریانوردی کشور بیش از ۱۵ هزار نفر کمبود نیرو دارد که باید اقدامات لازم از طریق جذب جوانان اخلاقه مند برای تامین بخشی از این نیرو در هرمزگان انجام شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طرح‌های متعددی در بندرلنگه و بندرخمیر و بندرپل در دستور کار است که نقش مهمی در روند توسعه این شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیر کل بنادر ودریانوردی هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی جهت امضای تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری بین وزاری راه، کشور و میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: این تفاهم‌نامه سه جانبه در راستای ارتقا کیفی و ایمنی گردشگری و مسافری دریایی بزودی منعقد خواهد شد و با امضای آن شاهد اقدامات بزرگی در حوزه زیرساختی مسافری و گردشگری در بنادر شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری