علیزاده، تنها نماینده باقی‌مانده ایران در 4 وزن نخست


علیزاده، تنها نماینده باقی‌مانده ایران در 4 وزن نخست

ناصر علیزاده به جدول شانس مجدد وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه پیدا کرد.

به گزارش ورزش سه، ناصر علیزاده که در دو سال اخیر عنوان قهرمانی قاره آسیا را از آن خود کرده، بالاخره امسال برای نخستین بار عازم رقابت های جهانی شد و پس از کسب دو پیروزی متوالی، در مقابل تورپال بیسلطانوف دانمارکی شکست خورد ولی با توجه به صعود این کشتی گیر به دیدار فینال، تنها کشتی گیر ایران در 4 وزن نخست بود که حدف نشد و در جدول شانس مجدد به کار خود ادامه خواهد داد.
کشتی گیر چمستانی، ابتدا مقابل میرکو مینگوزی از ایتالیا قرار گرفت که پس از اجرای دو بارانداز و برتری 5 بر صفر در وقت اول، در وقت دوم و در حالت خاک یک سالتو بارانداز خورد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. نماینده کشورمان در ادامه توانست حریف را به بیرون ببرد تا در نهایت با برتری ۶ بر ۵ راهی دور بعد شود. علیزاده در دور بعد و در تکرار فینال ۲۰۲۱ آسیا، مقابل آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان به میدان رفت که پس از اینکه در وقت نخست 3 بر صفر عقب افتاد، در وقت دوم توانست دو بارانداز در حالت خاک اجرا کند تا ۵ بر ۳ به پیروزی برسد و به یک چهارم نهایی صعود کند.
او در این مرحله به مصاف قهرمان امسال اروپا یعنی تورپال بیسلطانوف از دانمارک رفت که پس از اینکه دو کشتی گیر نتوانستند از اخطار کم کاری و فرصت خاک استفاده کنند، کشتی گیر روسی الاصل توانست پای نماینده کشورمان را از تشک خارج کند تا علیزاده ۲ بر ۱ شکست خورده و مانند رامین طاهری، مغلوب این کشتی گیر دانمارکی شود اما با صعود بیسلطانوف به مسابقه فینال، علیزاده به جدول شانس مجدد راه پیدا کرد تا فردا مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو به میدان برود و در صورت پیروزی، راهی دیدار رده بندی و مسابقه با علی چنیگز ترکیه ای شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است