تمام دانشگاه‌ها حضوری بازگشایی می‌شوند/ برخی دانشگاه‌ها از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند


تمام دانشگاه‌ها حضوری بازگشایی می‌شوند/ برخی دانشگاه‌ها از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:سال تحصیلی جدید کاملا به صورت حضوری بازگشایی می‌شود و دانشگاه‌ ها باید آماده پذیرش دانشجویان باشند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه صف اول گفت: برای هماهنگی، همفکری و هم افزایی به منظور بازگشایی دانشگاه‌ها اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور طی ۳ روز برگزار شد.

او افزود: توجه به بهره وری آموزش عالی ،کمک دانشگاه‌ها به بهره وری سایر دستگاه ها، مهارت محوری و افزایش آموزش‌های مهارتی سه رکنی است که رئیس جمهور مسئولیت آن را به وزارت علوم واگذار کرد.

وزیر علوم تصریح کرد: در سال قصد دارم اجلاس روسای دانشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری و معاونان آن‌ها را جهت رفع مسائل کشور برگزار کنیم.سال تحصیلی جدید کاملا به صورت حضوری بازگشایی می‌شود و دانشگاه‌ها باید آماده سازی کامل را انجام دهند.

وی اضافه کرد: برخی دانشگاه‌ها از امروز شنبه ۱۹ شهریور بازگشایی شدند و برخی‌ دیگر به علت اربعین با تاخیر آغاز خواهند شد، اما آمادگی کامل وجود دارد. صندوق رفاه دانشجویان با دانشگاه‌ها وارد مذاکره شد و حمایت‌هایی جهت بازآرایی خوابگاه‌های خودگردان انجام شد؛ چرا که به علت ویروس کرونا با مشکل مواجه بود.

زلفی گل گفت: ظرفیت‌های خوابگاهی را افزایش داده ایم و از بخش خصوصی هم کمک گرفته ایم و در دفترچه کنکور شرایط خوابگاه برای دریافت آن توسط دانشجویان ذکر شده، اما از روسای دانشگاه‌ها خواستاریم تا با دانشجویان کنار بیایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک