اسکان اضطراری 32 هزار زائر اربعین حسینی تاکنون/ وضعیت تردد در پایانه‌های مرزی رو به بهبود است


اسکان اضطراری 32 هزار زائر اربعین حسینی تاکنون/ وضعیت تردد در پایانه‌های مرزی رو به بهبود است

رئیس جمعیت هلال احمر از عزیمت یک فروند هواپیما حامل مواد غذایی از تهران به مقصد نجف برای توزیع اربعین خبر داد و گفت: تاکنون به ۳۲ هزار زائر امکان اسکان اضطراری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیش بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن دارد که امسال 20هزار زائر از ۵۰ کشور دراربعین حسینی حضور خواهند داشت.

تنها 6 روز تا پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده است و مسؤولان کشورمان همچنان در تلاش هستند تا بتوانند از این طریق برای پیاده روی اربعین حسینی امسال برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

بازگشت ۵۰۰ هزار زائر به کشور/ تصمیم گیری اعزام زائران به عراق طی امروز

احمد وحیدی وزیر کشور از از بازگشت ۵۰۰ هزار زائر به کشور خبر داد و گفت:تاکنون 2 میلیون و 500 هزار زائر ایرانی از مرز ایران وارد خاک عراق شدند و امروزدرباره اعزام زائران به عراق تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته وی، مساله اصلی بازگشت زائران حمل و نقل است که البته تاکنون با مشکل جدی در این زمینه مواجه نشده‌ایم و کار بازگشت به خوبی در حال انجام است.

وحیدی با بیان اینکه روز گذشته وضعیت مرزها مناسب بود البته ازدحام همچنان در مرزها وجود دارد، گفت: بخش قابل توجهی از زائرانی که در مناطق نزدیک مرز بودند، از مرز عبور کرده‌اند، اما بخش از زائران همچنان در مرزها حضور دارند.

به گفته وزیر کشور، اگر شرایط مناسب شد، زمینه برای اعزام سایر زائران فراهم خواهد شد، البته این مسأله را امروز در جلسه‌ای بررسی کرده و تصمیم نهایی را می‌گیریم.

فراهم شدن اسکان اضطراری 32 هزار زائر تاکنون

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از عزیمت یک فروند هواپیما حامل مواد غذایی از تهران به مقصد نجف برای توزیع اربعین خبر داد و گفت: تاکنون به 32 هزار زائر امکان اسکان اضطراری صورت گرفته است و روزانه 70 هزار زائر به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه می کنند که بیشتر انها دچار گرمازدگی شده اند.

وضعیت تردد در پایانه‌های مرزی رو به بهبود است

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: وضعیت تردد در پایانه‌های مرزی رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه در مرز خسروی شاهد مشکلات فراوانی هستیم اظهار کرد: طرف عراقی با وجود اقدامات متعدد نمی‌تواند پاسخگوی انبوه زائران ما باشد گرمای هوا فرصت تحمل و ایستادگی زائر را سلب می‌کند و باعث تراکم ازدحام و گرمازدگی می‌شود بنابراین خواهش من این است که زائران عزیز با ما همکاری داشته باشند و به مرزها مراجعه نکنند البته بخش قابل توجهی به این موضوع توجه داشته‌اند و از سفر منصرف شده‌اند.

استقرارپنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت از استقرار پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران در راستای خدمت رسانی به زائران حسینی خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا، همکاران ما نزدیک به ۱۰ روز است که در مرز مهران برای خدمات رسانی به زائران مستقر شده و امکانات زیادی از نظر اتوبوس آمبولانس و بیمارستان صحرایی در مرز‌ها فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی امکانات موجود از نظر اقلام دارویی مشکلی وجود ندار، گفت: زائران خود نیز باید رعایت و سعی کنند گرمازده نشوند، یعنی راهپیمایی خود را در شب انجام دهند و در طول مسیر پیاده روی آب فراوان بنوشند.

عین اللهی اضافه کرد: اگر زوار در طول مسیر خسته شدند سعی کنند در سایه استراحت کنند، این موارد از گرمازدگی جلوگیری می‌کند، اما اگر احساس کردند حال عمومی خوبی ندارند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برای برگشت زائران، پایگاه‌های بهداشتی در مرز مستقر شده است که بیماری زائران را بررسی می‌کنند.

تردد بیش از ۴۰ هزار زائر از مرز تمرچین

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار زائر طی چند روز گذشته از مرز تمرچین تردد کردند، گفت: تردد زائران اربعین حسینی از این مرز در کمال نظم و آرامش انجام شده است.۳۰ گیت کنترل خروجی با ۳۰ دستگاه بارکد خوان در مرز برای سهولت در تردد زائران اربعین تدارک دیده شده است.

وی افزود: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل انتظامی در قالب پلیس راه، راهور، گذرنامه، یگان امداد و دیگر کادر انتظامی برای تامین امنیت و تردد زائران اربعین در این مرز و مسیر‌های ارتباطی منتهی به تمرچین حضور دارند که ۸۰۰ نفر در پایانه مرزی مستقر هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بحث زیرساخت‌ها و تامین آن در اولویت است تا تردد زائران از مرز تمرچین دچار اختلال نشود، گفت: توانایی و زیرساخت پذیرش بیش از ۵۰ هزار زائر را داریم و اگر ستاد مرکزی اربعین تصمیم بگیرد برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی به استان‌های لرستان و کرمانشاه

سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه افزود: به هیچ عنوان به خودرو‌های شخصی اجازه داده نمی‌شود تا به سمت مرز‌ها حرکت کنند. در استان‌های لرستان و کرمانشاه از ورود خودرو‌های شخصی جلوگیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!