موسیقی کشور دارای آشفتگی است


موسیقی کشور دارای آشفتگی است

یک خواننده گفت: ملودی موسیقی‌های حال حاضر اکثرا تکراری هستند و شعر مناسبی ندارند.

حامد محضرنیا خواننده پاپ کشور در خصوص جایگاه موسیقی در در نزد مردم گفت: تاریخ و تجربه این مسئله را ثابت کرده که موسیقی از اهمیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار است، همچنین مخاطبین موسیقی و دنبال کنندگان آن در کشور در سطح بالا قرار دارند و تا کنون شاهد تاثیرات موسیقی بر مسائل مختلف بوده ایم.

استقبال مردم از دو نوع موسیقی سنتی و پاپ

به گفته محضرنیا، موسیقی پاپ به سبب اینکه مخاطبین بیشتری دارد در میان مردم رایج‌تر بوده، دومین نوع موسیقی که از سوی مردم با اقبال مواجه شده موسیقی سنتی است، همچنین این دو نوع موسیقی مکمل یکدیگر بوده و مردم نیز از هر دو نوع موسیقی استقبال می‌کنند.

موسیقی سنتی_پاپ در میان سلیقه مردم جای گرفته

محضرنیا گفت: موسیقی پاپ_سنتی چندسالی است در سلیقه‌ی مردم جای خود را پیدا کرده و از سوی آن‌ها پذیرفته شده، رایج بودن نوع موسیقی در یک جامعه به سلیقه‌ی مردم آن جامعه برمی گردد و به نظر بنده باید برای آن احترام زیادی قائل بود.

کاهش سطح سلیقه مردم نسبت به سال های گذشته

او می‌گوید: سطح سلیقه مردم در انتخاب موسیقی نسبت به سال‌های گذشته پایین آمده، اهمیتی که گرداندگان موسیقی دارند از خود مخاطبین بیشتر است، این گروه تعیین می‌کنند که مردم چه مدل موسیقی را گوش دهند، در دنیای موسیقی سال‌های گذشته با چنین پدیده‌ای رو به رو نبوده ایم.

مسائل مالی تعیین کننده در موسیقی

به گفته محضرنیا، در گذشته هنرمندان واقعی فعالیت داشته اند، اما در حال حاضر مسائل مالی در بحث موسیقی و سلیقه مردم حرف اول را می‌زند، هنگامی که موسیقی با هزینه بسیار بالا تبلیغ و به مرور وارد سلیقه مردم می‌شود در جامعه فعلی با عنوان موسیقی که به اصطلاح مد است در میان اکثر شناخته می‌شود، این موسیقی باب شده بار‌ها توسط مردم با این دلیل گوش داده می‌شود که از سلیقه روز بازار موسیقی عقب نمانند.

موسیقی کشور دارای آشفتگی است

او می‌گوید: موسیقی باب شده آسیب بزرگی به موسیقی وارد می‌کند که این آسیب از سوی گردانندان موسیقی حاصل شده است، مردم کشور همیشه نشان داده اند که به دنبال موسیقی خوب و فضای هنرمندانه هستند، اما هنگامی که فضای برای هنرمندان واقعی و اصلی بسته می‌شود فضا و تفکر گروه گردانندگان غالب می‌شود در این شرایط است که سطح سلیقه مردم کاهش می‌یابد.

محضر نیا گفت: اصلی‌ترین مقصر این مسئله مسئولین فرهنگی در راس امور قرار دارند و مجوز‌ها از طریق آن‌ها صادر می‌شود، انتخاب موسیقی برای عرضه در جامعه، انتخاب سالن کنسرت با یک سری تهیه کننده‌های با نفوذ تمامی این موارد باعث می‌شود که فضای معنوی و عرفانی گذشته مثل صدای آسمانی مرحوم ناصر عبداللهی را نداشته باشیم.

تکراری بودن ملودی موسیقی های فعلی

به گفته محضرنیا هنوز بعد از گذشت چندین سال انتخاب من برای موسیقی، موسیقی‌های چند سال گذشته است که به موسیقی‌های فعلی آن را ترجیح می‌دهم، زیرا ملودی موسیقی‌های حال حاضر اکثرا تکراری و شعر مناسبی ندارند.

موسیقی کشور دارای آشفتگی است

این خواننده می‌گوید: ساخت موسیقی در حال حاضر به این شکل درآمده که هنرمندان منتظر هستند ببینند کدام کار از سمت مردم با اقبال مواجه می‌شود تا با یک تغییر جزئی از آن کپی برداری کنند، موسیقی فعلی ما دارای چنین آشفتگی است تا گردانندگان موسیقی توسط مسئولین اداره نشوند این وضعیت ادامه خواهد داشت.

نیاز به مدیریت وضعیت حال حاضرموسیقی

محضرنیا گفت: وضعیت فعلی موسیقی به مدیریت بیشتری نیاز دارد از تجربیات بزرگان موسیقی برای بهبود وضعیت استفاده شود و امیدوارم به یک جمع بندی برسیم تا موسیقی‌هایی که ارائه می‌شود در شان و سلیقه‌ی مردم کشور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود