زنان جیب‌بر در بازار تهران به دام افتادند


رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اهم پرونده‌های پلیس پیشگیری از انهدام باند زنان سارق در بازار بزرگ تهران، کشف بیش از ۴۰ هزار قرص متادون و ... خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت: ماموران عملیات کلانتری غیاثی روز گذشته درحین گشت زنی در محدوده محله غیاثی به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک مشکوک شدند. این موتورسیکلت با مشاهده خودروی پلیس مسیر خود را تغییر داد و ماموران برای بررسی بیشتر به سمت آن رفتند.

وی با اشاره به فرار فوری متهمان گفت: ماموران پس از مشاهده فرار متهمان به سرعت وارد عمل شدند و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار، موتورسیکلت را متوقف و ترک‌نشین آن را دستگیر کردند که البته راننده موتور متواری شد. همچنین در بررسی ابتدایی از کوله پشتی متهم پنج بسته حاوی ۴۰ هزار و ۲۰۰ عدد قرص متادون کشف شد.

موقوفه‌ای ادامه داد: متهم ۲۵ ساله در تحقیقات آغازین گفت که قرص‌ها را از فردی در جنوب تهران تحویل گرفته و می‌خواسته با همکاری راکب موتورسیکلت آن‌ها را به فردی در شرق تهران تحویل دهد. تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد.

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری باند زنان جیب‌بر بازار بزرگ تهران اظهار کرد: در پی وقوع تعدادی سرقت تلفن همراه و اشیاء ارزشمند مردم در بازار بزرگ تهران با ترفند جیب‌بری، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را بر عهده تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی آغاز شد.

وی ادامه داد:‌ ماموران در پی‌جویی‌های انتظامی خود، اعضای باند چهارنفره زنان جیب‌بر را شناسایی کردند و پس از شناسایی چهره آن‌ها، گشت‌زنی‌های هدفمند شروع شد و سارقان در حال دزدی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان کشف هشت دستگاه تلفن سرقتی از متهمان گفت: متهمان ۲۵ الی ۴۰ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و دزدی در بازار بزرگ تهران با ترفند جیب‌بری اعتراف کردند. این سارقان اعتراف کردند که بیش از دوماه با یکدیگر همکاری می‌کردند. آن‌ها اظهار کردند که تا کنون ۵۰ فقره سرقت نیز داشته اند. تا کنون برخی از مالباختگان شناسایی شدند و متهمان با دستور قضایی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار ماموران کلانتری قرار گرفته‌اند.

کشف چهار کیلوگرم تریاک در غرب تهران

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به کشف چهار کیلوگرم تریاک در غرب تهران اظهارکرد: ماموران عملیات کلانتری درحال گشت‌زنی در پایانه مسافربری غرب به دو مرد مشکوک شدند. این افراد با دردست داشتن کیف دستی سیاه‌رنگ، پس از دیدن پلیس مسیر حرکت خود را تغییر دادند و ماموران پس از مشاهده این حرکت متهمان را زیر نظر گرفتند.

وی ادامه داد: ماموران برای بررسی بیشتر به متهمان مراجعه کردند. هر دو متهم می‌خواستند فرار کنند که با درایت ماموران پیش از انجام کار خاصی دستگیر شدند. در بررسی ابتدایی از داخل کیف متهمان، دو بسته مواد مخدر حاوی چهار کیلو گرم تریاک کشف شد. هر دو متهم پس از دستگیری به کلانتری انتقال یافتند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان ۳۰و ۳۴ ساله در تحقیقات آغازین به بزه انتسابی و حمل مواد مخدر از جنوب کشور با هدف تحویل آن در شمال کشور اعتراف کردند و برای گذراندن مراحل قانونی به دادسرا رفتند.

دستگیری سارقان محتویات خودرو

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری سارقان محتویات خودرو با سابقه ۳۵ فقره دزدی گفت:‌ در پی گزارش تعدادی سرقت محتویات خودرو در شهرک گلستان به یک روش مشابه، تیمی از ماموران کلانتری محل رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را شروع کردند.

وی با بیان شناسایی هویتمتهمان ادامه داد: تیم باتجربه‌ای از ماموران با دریافت مجوز قانونی به مخفیگاه متهم مراجعه کردند و پس از مطمئن‌شدن از حضور متهم در محل مورد نظر، طی عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و در بررسی بیشتر موفق به کشف تعداد زیادی لوازم خودرو دزدی، اعم از ضبط و باند و فلش مموری و ... شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله در تحقیقات ابتدایی به ۳۵ فقره سرقت محتویات خودرو در شهرک گلستان با ترفند تخریب شیشه‌های خودرو اعتراف کرد.

موقوفه‌ای اظهار کرد: متهم دارای سوابق در امر سرقت بوده و سابقه تحمل حبس در زندان را دارد. همچنین تعدادی از مالباختگان پرونده شناسایی شده‌اند و کشف جزئیات پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: صد آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا