ایتالیا و لهستان در دیدار نهایی قهرمانی جهان


ایتالیا و لهستان در دیدار نهایی قهرمانی جهان

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2022 شنبه شب 19 شهریور با دو دیدار در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه پیگیری شد.

به گزارش رکنا، در نخستین مسابقه تیم ملی والیبال لهستان در دیداری نزدیک و زیبا سه بر دو برزیل پرافتخارترین تیم جهان را شکست داد و با کسب ششمین برد متوالی خود در این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافت.

عقاب‌های لهستانی در ست‌های اول و چهارم با امتیازهای 25 بر 23 و 25 بر 21 مغلوب حریف سرسخت خود شدند، اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم با حمایت تماشاگران و هواداران عظیم حاضر در سالن به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 20 و 15 بر 12 برزیل را شکست دادند تا به عنوان نخستین فینالیست جام بیستم جهان معرفی شوند.

مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در مسیر صعود به دیدار نهایی موفق به شکست تیم‌های بلغارستان، مکزیک، آمریکا (دوبار)، تونس و برزیل شد تا شایستگی‌های خود را برای کسب مقام قهرمانی به سایر حریفان نشان دهد.

در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های ایتالیا و اسلوونی به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده سرزمین چکمه‌ها در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 22 و 25 بر 21 به پیروزی رسید تا حریف لهستان در دیدار نهایی شود.

ایتالیا نیز همانند لهستان با شش برد متوالی به دیدار نهایی راه یافت و در این مسیر موفق به شکست تیم‌های کانادا، ترکیه، چین، کوبا، فرانسه و اسلوونی شد.

تیم‌های ایتالیا (سه طلا و یک نقره) و لهستان (سه طلا و یک نقره) بعد از روسیه پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها و برزیل (سه طلا و دو نقره) که مقام دوم این رتبه‌بندی را دارد، در جایگاه‌های سوم و چهار پرافتخارترین کشورها قرار دارند و در این مسابقات به دنبال چهارمین قهرمانی خود در جهان هستند و این موضوع جذابیت دیدار نهایی این رقابت‌ها را دو چندان خواهد کرد.

اسلوونی هم با پذیرش دومین شکست خود در این رقابت‌ها حریف برزیل در دیدار رده‌بندی شد تا در آخرین گام برای مقام سومی جهان به مصاف برزیلی برود که سه مدال طلا و یک نقره جهان در گنجینه افتخارات خود دارد و تا کنون در رتبه سوم قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته