طرح تشدید نظارت بر بازار در خراسان رضوی اجرا می‌شود


طرح تشدید نظارت بر بازار در خراسان رضوی اجرا می‌شود

مشهد ـ کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار ویژه دهه آخر صفر در استان از ۱۵ شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: هر ساله طرح تشدید بازرسی در ایام پایانی ماه صفر و آغاز سال تحصیلی جدید توسط بازرسان سازمان صمت در مشهد و سایر شهرستان‌ها اجرا و هدف از این طرح نظارت بر قیمت نوشت افزار، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و امور خدماتی مثل حمل و نقل مسافر درون و برون شهری و … است.

کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: این طرح با حضور بیش از ۱۰۰ اکیپ با همکاری بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی و … به صورت یکپارچه در استان از ۱۵ شهریور ماه آغاز و تا تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تشرف زائران در دهه پایانی صفر در شهر مقدس مشهد، ۵ پایگاه ثابت در چهار محور اصلی منتحی به حرم مطهر امام رضا (ع) و یک پایگاه در پایانه مسافربری و ۴۰ اکیپ برای بازرسی در سطح شهر برنامه ریزی و بکارگیری شده است تا زائران بتوانند به صورت مستقیم به بازرسان دسترسی داشته باشند و شکایات در اسرع وقت رسیدگی شود.

بیاتی ادامه داد: در طرح نظارتی امسال بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و عصر از واحدهای صنفی و مراکز خدماتی بازدید بعمل می‌آورند و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با واحد متخلف برخورد کنند.

کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در این طرح، کالاهایی نظیر نان، گوشت مرغ، تخم مرغ، صیفی جات که بیشترین نیاز زائران و مجاوران را به خود اختصاص می‌دهد در اولویت نظارت قرار دارد، همچنین رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم بازدارندگی جرایم نقدی با اصلاح قانون تعزیرات حکومتی و تشدید مجازات‌هایی که برای متخلفان مصوب و ابلاغ شد، صرفاً جریمه نقدی لحاظ نمی‌شود بلکه بحث پلمب و نصب پرده در محل واحد صنفی هم اضافه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا