مرغ بازهم گران شد


مرغ بازهم گران شد

نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، اما امروز نرخ مرغ در بازار از نرخ مصوب عبور کرده و تا ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها حداکثر نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان تعیین شد اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت‌ها از نرخ مصوب عبور کرده است ۶۲ هزار و ۷۵۰ تا ۶۵ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد.

دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته درباره گران شدن نرخ مرغ در بازار، گفت: گزارش‌هایی درباره گران فروشی مرغ به هر کیلو گرم ۶۵ هزار تومان داریم اما با توجه به اینکه نرخ مرغ زنده ۴۲ هزار تومان است، حداکثر نرخ این محصول نباید بیشتر از ۶۰ هزار تومان باشد.

وی افزود: ذخایر کافی از مرغ داریم که به استان‌های مختلف ابلاغ شده که ذخایر خود را در بازار توزیع کنند.

بنابر این گزارش براساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس، مصرف مرغ در کشور ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و وزارت جهاد کشاورزی برآورد می‌کندکه این کاهش مصرف بیش از ۳۰ درصد باشد و به دنبال توزیع کالا برگ مرغ و تخم‌مرغ برای بازگشت مصرف به روال قبل خود است.

مرغداران خواهان افزایش نرخ این محصول هستند به همین منظور در جلسه تنظیم بازار هفته پایانی شهریور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری این موضوع بررسی می‌شود.

گفتنی است که نرخ تمام شده مرغداران در کشور بالا و شرایط رقابت با کشور‌های مانند ترکیه برای صادرات ندارد هرچند این وضعیت در مرغداران دارای زنجیره ارزش مناسب تر است.

صنعت طیور کشور سال‌ها به دریافت نهاده‌های دامی با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان عادت کرده و به خوبی بر روی افزایش بهره‌وری و ارتقاء ضریب تبدیل در صنایع کار نکرده است.

صنعت مرغداری کشور علاوه بر اینکه نیازمند آن است که تا حد امکان نهاده‌های دامی مورد نیاز خوراک طیور را داخلی‌سازی کند بلکه با زنجیره کردن چند هزار واحد مرغداری کوچک در قالب یک برند می‌تواند هزینه تمام شده راکاهش دهد./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل