انضباط اقتصادی برای پایداری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ضروری است


انضباط اقتصادی برای پایداری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ضروری است

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در ادامه برنامه نشست‌های رودررو با بازنشستگان و در دیدار با جمعی از شاغلان و بازنشستگان ایثارگر گفت: روحیه جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس روحیه‌ای متفاوت و ارزشمندی بود، از...

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در ادامه برنامه نشست‌های رودررو با بازنشستگان و در دیدار با جمعی از شاغلان و بازنشستگان ایثارگر گفت: روحیه جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس روحیه‌ای متفاوت و ارزشمندی بود، از این رو صیانت از آثار دفاع مقدس و ارزش‌های آن از اصول تفکر انقلابی است، زیرا فرهنگ و روحیه ایثارگری از کشور صیانت می‌کند. بهترین دلیل برای این ادعا، مدافعان حرم هستند که با تکیه بر همین روحیه از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی افزود: به‌ یقین ایثارگران هنگام ورود به میدان با اخلاص عمل کرده‌اند و رسیدگی به مطالبات بحق آنها نیز وظیفه ماست، از این رو در حد توان و چارچوب قوانین و مقررات، از مصوبه‌های مورد اشاره حمایت می‌کنیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: استحکام کشور در پرتو تقویت روحیه ایثارگری و استقامت است. معاونت امور بازنشستگی و رفاه و واحد امور ایثارگران در صندوق‌ها مأموریت دارد موارد ذکرشده در این نشست را مانند موضوع درمان و مصوبه‌های بخش ایثارگران مرتبط با صندوق‌ها، پیگیری کند و نتیجه را به اطلاع عزیزان ایثارگر برساند.

بیات با اشاره به نشست چندی پیش هیئت‌رئیسه با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاست‌های ابلاغی تأمین اجتماعی، تصریح کرد: قاعده حاکم بر صندوق‌ها که ضامن پایداری آن است اصل نظام بیمه‌گری است، بنابراین یکی از مبانی استمرار خدمت‌رسانی صندوق بازنشستگی صنعت نفت، طول مدت پرداخت حق بیمه (کسور) است.

وی ادامه داد: طبق نظام بیمه‌گری و عدالت، پرداخت از کسور دیگران برای افراد دیگر برخلاف اصول بیمه‌ای است، منطق نظام بیمه‌ای روشن است هر ذی‌نفع به‌تناسب میزان و طول بیمه‌پردازی، از مبلغ مستمری و مقرری برخوردار خواهد شد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: با وجود نبود توازن در تناسب میان تعداد بازنشستگان مستمری‌بگیر با شاغلان کسورپرداز، خوشبختانه با تکیه بر سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها تعهدات قانونی اجرایی شده است. اگر انضباط اقتصادی رعایت نشود ادامه این فرآیند دچار مشکل خواهد شد. از این رو رعایت انضباط اقتصادی از جمله توجه کامل به محاسبات بیمه‌ای، برای پایداری صندوق‌ها ضروری است.

بیات در خصوص اهمیت توجه به محاسبات بیمه‌ای اظهار کرد: صندوق نفت، در بودجه سنواتی یا برنامه‌های مالی صنعت نفت، ردیف بودجه‌ای ندارد؛ با این حال با تکیه بر محاسبات بیمه‌ای روی پای خودش ایستاده است، بنابراین گاهی در رویارویی با بعضی از موارد مطرح‌شده، از آنجا که پیش‌تر حق بیمه آن موضوع پرداخت نشده است مسئولان صندوق‌ها طبق مقررات، این موضوع را در فهرست تعهدهای کارفرما قلمداد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)