دستگیری 17 دلال با بیش از 2 میلیون واحد انواع ارز در تهران/ تلاش متهمان برای افزایش نرخ ارز


دستگیری 17 دلال با بیش از 2 میلیون واحد انواع ارز در تهران/ تلاش متهمان برای افزایش نرخ ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از دو میلیون واحد انواع ارز در اجرای مرحله جدیدی از طرح مبارزه با دلالان ارزی خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی دراین‌باره گفت:‌ مرحله جدیدی از طرح مبارزه با دلالان ارزی با هدف انضباط بخشی به بازار و از بین بردن بسترهای تخلفاتی به مرحله اجرا درآمده و همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی اقدام به پایش، نظارت، رصد و کنترل بازار ارز کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز ماموران با استفاده از امکانات و همچنین با اقدامات اطلاعاتی تعدادی از مخلان بازار ارز را در هفته گذشته مورد شناسایی قرار دادند. همچنین هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی هم انجام شده و با همکاری یگان امداد عملیات پلیس برای دستگیری این افراد اجرا شد.

بهرامی با بیان اینکه ۲۰ اکیپ عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت داشتند، گفت:‌ طرح به اجرا در آمده و در جریان آن ۱۷ متهم دستگیر و تعداد دو میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۰۶ واحد ارزی از آنان کشف و ضبط شد. ارزش ارزهای مکشوفه از ین افراد بالغ از ۳۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: این افراد درپی نشراخبار مرتبط مذاکرات و شرایط بین‌المللی اقدام به فضاسازی و انتشار پالس‌های منفی کرده و درصدد افزایش نرخ ارز بودند که شناسایی و دستگیر شدند. همچنین این افراد با سوءاستفاده از راه‌پیمایی و مراسم اربعین حسینی فشار برای تقاضای سهمیه دلار در بازار را تشدید کرده بودند.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۴ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت:‌ ۱۷ متهم دستگیرشده به همراه پرونده متشکله به دادسرا منتقل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو