تعداد پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری افزایش می یابد


تعداد پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری افزایش می یابد

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲ پردیس‌ بین‌المللی فناوری و نوآوری به ۱۰ پردیس اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش تعداد پردیس‌های علم و فناوری از ۲ به ۱۰ مورد یکی از مواردی است که در آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان بر آن تاکید شده است.

قانونی که به دنبال رفع موانع توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق و تزریق توانمندی دانشی و تخصصی نخبگان، سرآمدان علمی، فناوران و کارآفرینان به صنایع مختلف و شتاب دادن به روند توسعه علمی و اقتصادی کشور است.

یکی از وزارت خانه‌هایی که با ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب هیات وزیران ماموریت یافته تا نیروهای دانشگاهی و دانشی را به این قانون متصل کند؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که موظف شده برای تقویت دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ زمینه ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری را فراهم کند.

این کار را هم با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام دهد و زیرساخت‌های را برای ایجاد پردیس‌های بین المللی فناوری و نوآوری و پارک های علم و فناوری فراهم کند.

در این آیین‌نامه به افزایش تعداد پارک های علم و فناوری و پردیس هاس فناوری و نوآووری خصوصی از ۲ به ۵ مورد هم توجه ویژه ای دارد.

اجرای این قانون با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن در کمتر از ۳ ماه از تصویب قانون؛ یک اتفاق منحصر به فرد و خبری خوش برای بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری بود. مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری کمک می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا