خدمت هلال‌احمر به بیش از 80 هزار زائر اربعین در داخل کشور


خدمت هلال‌احمر به بیش از 80 هزار زائر اربعین در داخل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یعقوب سلیمانی درباره خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت به زائران اربعین حسینی اظهارکرد: هلال احمر از ابتدای شهریورماه تا کنون ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی ثابت و موقت را برای ارائه خدمات به زائران اربعین...

خدمت هلال‌احمر به بیش از 80 هزار زائر اربعین در داخل کشور به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یعقوب سلیمانی درباره خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت به زائران اربعین حسینی اظهارکرد: هلال احمر از ابتدای شهریورماه تا کنون ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی ثابت و موقت را برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی فعال کرده است. در همین راستا نیز در ۱۲ نقطه مرزی نیز قرارگاه راه‌اندازی شده و ۱۹ فروند بالگرد جمعیت نیز به حالت آماده‌باش درآمده است تا در صورت وقوع هر نوع حادثه احتمالی در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شود.
وی با بیان اینکه هفت اردوگاه برای اسکان زائران در مرز‌های کشور ایجاد شده، گفت: همچنین ۱۱۰۰ دستگاه چادر نیز در این مدت برپاشده است. در مجموع با این امکانات و تجهیزات از ابتدای شهریورماه تا کنون، هلال‌احمر پذیرای ۸۰ هزار و ۳۲۴ تن از مراجعه‌کنندگان و زائران بوده است. طی این مدت ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و ۲۹ هزار و ۹۰۰ زائر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.
سلیمانی با بیان اینکه ۱۳۹۳ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: از ۱۰ هزار و ۸۱۵ نفر تست قند و فشار خون گرفته شده و ۷۲۰۰ عدد ماسک نیز میان زائران توزیع شده است. توزیع حدود ۱۳ هزار بطری آب معدنی، ۱۱۳۰ اسپری ضدعفونی کننده و ... از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه امسال توزیع محتوا‌های آموزشی به زائران را نیز در دستورکار قرار دادیم، گفـت: طی این مدت ۲۶ هزار و ۷۲۰ رسانه آموزشی اعم از بروشور و ... توزیع شده است. همچنین ۲۷ هزار و ۱۲۰ نفر نیز تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفته‌اند.
وی تاکید کرد که اقدامات جمعیت هلال احمر تا پایان ماموریت اربعین و بازگشت زائران ادامه خواهد داشت و تمامی امکانات در این خصوص به حالت آماده باش کامل درآمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟