اشرف: اگر میزبانی نگیریم، کشورهای خارجی همیشه دیدگاه ترس و وحشت دارند/ صابونچی: هدفمان مدال دورقمی در بازیهای آسیایی است


اشرف: اگر میزبانی نگیریم، کشورهای خارجی همیشه دیدگاه ترس و وحشت دارند/ صابونچی: هدفمان مدال دورقمی در بازیهای آسیایی است

نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی گفت: اگر میزبانی نگیریم، کشورهای خارجی همیشه دیدگاه ترس و وحشت دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست فدراسیون قایقرانی با حضور نایب رئیس بانوان و دبیر قایقرانی برگزار شد.

کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی درباره رقابتهای روئینگ کاپ آسیا اظهار داشت: مسابقات آسیایی شرایط خاصی داشت و اکثر کشورها علاقه‌ای به حضور نشان نمی‌دادند اما اگر چه دیر ولی با استقبال مواجه شدیم. ایران در روئینگ خیلی قدر هست و حضور ایران در قالب ۲ تیم باشگاهی که رقبای خوبی بودند، مسابقات را به خوبی میزبانی کردیم.

وی افزود: ۵ داور بین‌المللی میزبانی کرده بودیم و از این رو دوره داوری هم برگزار کردیم که شروعی است برای داشتن داوران بیشتر و ارتقای سطح داوری.

اشرف با اشاره به برگزاری مسابقات ارگومتر گفت: ارگومتر یا روئینگ داخل سالن را نیز به برگزاری رساندیم که بعد همگانی این رشته است و اولین فستیوالش برقرار شد. در آینده شاهد بروز نخبگان از این میان برای ورود به آب خواهیم بود.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به پروژه نخبه پروری قایقرانی بیان کرد: پروژه DNSS را داشتیم که از سمت فیسا و IOC حمایت شده. ۹ قهرمان سابق روئینگ زنان در ۹ استان مربی‌گری می‌کنند و هر کدام با یک ورزشکار نخبه در کمپ حضور داشتند که کارگاه‌های مختلفی برای‌شان داشتیم. امیدوارم تا سال ۲۰۲۳ قهرمانانی از این پروژه تحویل بگیریم.

اشرف در پاسخ به این سئوال که آیا زمان برگزاری مسابقات مناسب بود، گفت: انتخاب زمان برگزاری رقابت‌ها با ما نبوده و دبیر فدراسیون آسیایی به ما گفت و فقط محدوده تغییر ۲ یا ۳ روزه داشت. بعضی کشورها ترجیح دادند در قهرمانی جهان شرکت کنند و ما آپشن دیگری نداشتیم.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه بهتر نبود که هزینه برگزاری کاپ آسیا را جای دیگری هزینه می کردید، تصریح کرد: هزینه زیادی برای این مسابقات نکردیم. شاید اگر قرار بود این اتفاق رخ بدهد، اهم فی‌الاهم می‌کردیم اما حضور چنین تیم‌هایی برای ما ارزش داشت. دیدگاه کشورها به ایران باید تغییر کند و اگر فرصت ورود ندهیم، همیشه دیدگاه ترس و وحشت دارند. این تیم‌ها سفیرانی برای آینده هستند. حضور ۵ داور بین‌المللی برای ما در کنار این رویداد اهمیت زیادی داشت. الان ۱۰ داور ایرانی آموزش دیده‌اند. برای اعزام این بچه‌ها می‌توانیم ۲ نفر را نهایتا اعزام کنیم اما بیش از ۱۵ ورزشکار جوان ما در این رقابت شرکت کرده‌اند. باید با جهان تعامل کنیم و اخبار به گوش‌شان برسد.

وی افزود: برگزاری مسابقات با توجه به دیر آمدن کشورها، سریع رخ داد و فرصت کمی داشتیم. با چنین مسابقاتی ارتباط ما با رسانه‌ها بیش‌تر می‌شود.

اشرف درباره مسابقات پیش روی قایقرانی بیان کرد: کاپ ۲ تایلند هست و باید میزبان بولتن را بفرستد که ببینیم چه زمانی مسابقه را برگزار می‌کنند. حدود ۲ تا ۳ ماه آینده این رویداد را خواهیم داشت. قهرمانی آسیا را هم در تایلند داریم که با قطعی شدن یا جابه‌جایی این‌ها اعلام مجدد کنیم ولی هدف ما قهرمانی آسیاست و نزدیک‌ترین اعزام‌مان قهرمانی چک هفته آتی است.

بچه‌های تیم ملی روئینگ در قالب ۲ تیم باشگاهی رقابت خوبی داشتند و جوانان را هم داشتیم. اتفاقاتی بوده که ایجاد انگیزه کرده و شکست و پیروزی را بچه‌ها تجربه می‌کنند. برای برنامه بعدی فعلا تا ۲۰۲۳ چیده شده و میزبانی فعلاً نخواهیم داشت.

اشرف: اگر میزبانی نگیریم، کشورهای خارجی همیشه دیدگاه ترس و وحشت دارند/ صابونچی: هدفمان مدال دورقمی در بازیهای آسیایی است

صابونچی: هدفمان کسب مدال دورقمی در بازیهای آسیایی است

رضا صابونچی دبیر فدراسیون قایقرانی در این نشست درباره شرایط فدراسیون اظهار داشت: نوپا هستیم و ۲۰ سال است فدراسیون شده‌ایم. این رشته را باید به سطح همگانی ببریم و جایگاه اصلی‌اش را به المپیک برسانیم. در قایقرانی هنوز اتفاق درآمدزایی از راه تبلیغات رخ نداده. هنوز از ظرفیت مهم این فدراسیون استفاده نشده و خانواده قایقرانی ۴ تا ۵ هزار نفر است که نشان می‌دهد در بحث تبلیغات از قبل موفق نبوده‌ایم و اسپانسرها میلی نداشته‌اند. البته پیشنهاداتی شده و درصدد هستیم از این ظرفیت استفاده و درآمدزایی کنیم.

وی درباره طلای نبی رضایی در رقابتهای آبهای آرام قهرمانی امیدهای جهان بیان کرد: با مدال طلای امیدهای آب‌های آرام جهان که نبی بین ۶۴ کشور کسب کرده، امید گرفتیم که نویدبخش مدال باشیم و خودباوری را برای المپیک‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ و کسب مدال داشته باشیم. هدف ما تاثیرگذاری بیشتر برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است که حتما تعداد مدال ۲ رقمی بین ۱۲ تا ۱۴ مدال و ۲ مدال طلا داشته باشیم.

دبیر فدراسیون با اشاره به موفقیت های اخیر دراگون بوت گفت: دراگون بوت المپیکی نیست اما آسیایی‌ست. جدیدا این زیر نطر انجمنی در دنیا شکل‌دهی می‌شود که آب‌های آرام هم به آن ورود کرده. قرار شده قایق‌ها ۱۰ نفره شود و با ۸ ورزشکار در آسیایی باشد. قهرمانی جهان هم برگزار شده که‌همه کشورها اقبال نشان داده‌اند. ۱۵ کشور داشتیم که بر اساس حضور ابرقدرت‌ها مدال برنز ۲۰۰ متر را در مردان گرفتیم و بانوان هم یک نقره و برنز.

وی افزود: در مسابقات هر موقع تعداد تیم‌ها به ۲ تیم برسد، تیم اول فقط مدال می‌گیرد و اگر ۳ تیم باشند، برنز نمی‌دهند. تیم ۱۰ نفره جوانان بانوان از هرمزگان قرار شده میکس شرکت کنند که ما اجازه نداشتیم. ۲ تیم انصراف دادند و ما در خط مسابقات بانوان اوکراین دیسکالیفه شد و طلا گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

مسابقات کاپ روئینگ آسیا به میزبانی ایران برگزار می‌ شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی