مراسم رونمایی از کتاب متولد بیست شهریور برگزار شد


مراسم رونمایی از کتاب  متولد بیست شهریور برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «متولد بیست شهریور» یادوارۀ شهید محمد حسین قره‌داغی به میزبانی دانشکده معماری و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مراسم رونمایی از کتاب  متولد بیست شهریور برگزار شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، مراسم رونمایی از کتابِ زندگی شهید محمد حسین قره داغی که از طریق عکس روایت شده، با عنوان متولد بیست شهریور با حضور خانواده معظم شهید قره‌داغی، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسوولان دانشگاه و استادان و دانشجویان در دانشکده معماری محل تحصیل این شهید والامقام برگزار شد.

در مقدمه این کتاب بخشی از نوشته‌های این دانشجوی شهید به این شرح چاپ شده است:

من متولد بیستم شهریور ۱۳۴۱ در محله قدیمی قاشق‌تراشان همدان هستم. خانه‌ زیبا، قدیمی و دو طبقه‌ پدری با آن حوض سنگی بزرگ و درخت توت و گل فرنگی‌ها و اطلسی‌های رنگارنگ، نزدیک مسجد کوچک حضرت فاطمه - علیها السلام - قرار داشت، همانجا که پدر و مادرم؛ «حاج کاظم» و «مامان طوبی» در بسیاری از اوقات نماز می‌خواندند.

حجت الاسلام رجالی نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: برای من سعادتی است که در جمع خانواده دانشگاه شهید بهشتی و کارکنان عزیز و در محضر خانواده شهید قره‌داغی هستم و مجلس ما به تصاویر شهدا به ویژه شهید عزیز و بزرگوارمان مزین است.

وی ادامه داد: این مراسم به رونمایی از کتاب متولد ۲۰ شهریور نامگذاری شده و امروز هم ۲۰ شهریور است. در چنین روزی هم باید تولد این شهید را تبریک بگوییم و هم شهادت این عزیز را تبریک و تسلیت عرض کنیم.

حجت الاسلام رجالی اضافه کرد: مرگ واقعیتی برای همه ماست که در مدت زندگی برای هرکداممان رقم می‌خورد و حقیقت مرگ هم این است که انسان با مرگ از بین نمی‌رود. مرگ پوسیدن نیست. مرگ پوست انداختن است. فرق است بین پوسیدن و پوست انداختن. پوسیدن یعنی نیستی اما پوست انداختن یعنی منتقل شدن و شرایط دیگری برای زندگی بهتر. مرگ در نظر ما متولد شدن است. آغاز یک زندگی است با شرایط جدید؛ قبلا هم تجربه کردیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: بعضی‌ها می‌روند اما آنطور که خدا می‌خواهد می‌روند. بعضی‌ها می‌روند اما آنچه خدا به آنها داده به خودِ خدا می‌فروشند و این لطف بزرگ خود خداست. جان را خدا به ما داده و خدا این جان را به بهترین قسمت از ما می‌خرد. خداوند از مومنین جان‌ها، مال‌هایشان و چیزهایی که خودش داده می خرد و بهایی هم که پرداخت می کند، بهشت است.

محمدرضا حافظی رییس دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی نیز در مراسم رونمایی اظهار داشت: باید از کسانی که بانی این امر شدند، تشکر کنم. ما اگر امروز در امنیت به سر می‌بریم مدیون حماسه‌های بزرگی هستیم که به دست دلاور مردان ایجاد شد و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در سخنانی درباره ویژگی بارز شهید قره‌داغی گفت: ایثار و تقدم مصالح اجتماعی بر مصالح شخصی ایشان بی‌نظیر بود. همه ما ثانیه‌های زیادی داریم، بیاید از خدا بخواهیم قیمت این ثانیه‌ها را زیاد کند و اثر ماندگاری از آن باقی بگذارد. قدرت‌هایی که امروز جمع هستند، همیشه با ابهت به نظر می‌رسند اما واقعیت ندارد. یکی از ویژگی‌های شهید قره‌داغی این بود که اشکش همیشه در چشمش بود، اشک همیشه علامت ارتباط است.

مراسم رونمایی از کتاب  متولد بیست شهریور برگزار شد

شهید محمد حسین قره داغی ۲۰ شهریور ۱۴۳۱ درشهرهمدان متولد شد. پس از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد؛ سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

وی از طرف سپاه و به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شد و در ۲۰ شهریور ۱۳۶۵ در درگیری با دشمن بعثی در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش تا به امروزجاویدالاثر بوده و به میهن باز نگشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)