چهارمین همایش سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی


چهارمین همایش سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع اخبار جعلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سعید پورابوالقاسم با اعلام این خبر گفت: چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با هدف افزایش و ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در حوزه‌ سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و فضای مجازی و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسؤول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر دی ماه سال 1401 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ریاست شورای سیاستگذاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را بر عهده دارد افزود: «مفاهیم پایه‌ای و ادبیات اخبار جعلی، انواع اخبار جعلی، رسانه‌نگاری و اخبار جعلی، راهنمای تشخیص اخبار جعلی، تکنیک‌های مقابله با اخبار جعلی، اخبار جعلی و هوش مصنوعی و اخبار جعلی و حکمرانی فضای مجازی» محورهای این همایش هستند.
پورابوالقاسم خاطرنشان کرد: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه‌ای ایران و موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مطالعاتی کشور در برگزاری این همایش ملی، همکاری و مشارکت دارند .
به گفته معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محورهای اعلام شده، به سامانه اینترنتی چهارمین همایش سواد رسانه‌ای به نشانی milconf.ir ارسال کنند».
بنا بر این گزارش همایش‌های ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به صورت 2 سالانه از سال 1396 تا کنون به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شده است. پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه سواد رسانه‌ای می‌توانند تا تاریخ 28 مهر ماه چکیده مقالات و تا تاریخ 28 آذر ماه متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط