درخواست اورژانس از زائران اربعین هنگام ورود به کشور


درخواست اورژانس از زائران اربعین هنگام ورود به کشور

سخنگوی اورژانس کشور از زائرانی که با علائم سرماخوردگی، اسهال و سرفه روبه‌رو هستند خواست که در هنگام بازگشت به کشور حتما علائم خود را به کادر درمان اعلام کنند.

مجتبی خالدی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی زائران در راهپیمایی اربعین امسال موضوع گرمازدگی است، افزود: در این راستا صد تخت بستری در نقطه مرزی مهران در نظر گرفته شده و اگر زائران در هنگام بازگشت با علائم سرگیجه، سردرد یا علائمی همچون سرماخوردگی، اسهال و سرفه مواجه بودند حتماً به اولین تیم مراقبتی بهداشتی که در مرزها مستقر هستند مراجعه و علائم خود را اعلام کنند تا دستورات لازم پزشکی به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی مستقر در مرزها پزشک و کادر درمان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: بیمارانی که علائم سرماخوردگی دارند در هنگام مراجعه به محل سکونت خود حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین لازم است که از روبوسی خودداری شده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه تا دستورات لازم را دریافت کنند.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: نگرانی خاصی عمدتاً از بابت این سرماخوردگی‌ها وجود ندارد چرا که این موضوع به خاطر قرار گرفتن زائران در هوای گرم و سرد ایجاد شده است، زائران در هوای گرما پیاده روی می‌کنند و وقتی برای استراحت وارد موکب‌ها می‌شوند در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند و همین باعث سرماخوردگی می‌شود.

خالدی افزود:‌در همین راستا نیز توصیه می‌شود زائرانی که با علائم سرماخوردگی، اسهال و سرفه روبه‌رو هستند در هنگام بازگشت به کشور حتما علائم خود را به کادر درمان اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید