10 میلیارد تومان؛ سهم جنگل‌های زاگرس از نفت


10 میلیارد تومان؛ سهم جنگل‌های زاگرس از نفت

مشاور وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای آفت زدایی از جنگل‌های بلوط زاگرس ذیل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تخصیص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در روزهای اخیر و با وخیم شدن شرایط جنگل‌های بلوط زاگرس موضوع مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در قبال جنگل‌های این منطقه نفت خیز دوباره سر زبان‌ها افتاد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از این جنگل‌ها درگیر آفت شده‌اند و نیاز است اقدامی عاجل برای نجات جنگل‌های بلوط زاگرس انجام شود.

اهمیت این جنگل‌ها به این جهت است که حدود ۵۰ درصد معیشت مردم منطقه وابسته به محصولات فرعی جنگل‌های بلوط و کشاورزی است. همچنین از لحاظ اکولوژیکی و زیست محیطی نیز این جنگل‌ها نقش مهمی در غرب کشور ایفا می‌کنند.

برای شفاف شدن عملکرد وزارت نفت درباره مسئولیت‌های اجتماعی خود در کهگلویه و بویر احمد به سراغ مشاور وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت رفتیم.

بابک دارابی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در مجموع ۴۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در استان کهگلویه و بویر احمد و مصوبات سفر ریاست جمهور اعتبار در نظر گرفته شد، گفت: تاکنون ۱۲۷ میلیارد تومان آن هزینه شده و حدود ۱۴۸ میلیارد تومان هم مانده اعتبار است. همچنین میزان هزینه کرد ما در دولت سیزدهم ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: از سر فصل‌های بسیار مهمی که این اعتبارات در آن لحاظ شده شامل طرح‌های راه و شهرسازی با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان، بحث علوم پزشکی و بهداشت و درمان با ۴۵ میلیارد تومان، ورزش و جوانان با ۴۶ میلیارد تومان، نوسازی مدارس با ۲۹ میلیارد تومان و طرح هادی روستایی با ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

مشاور وزیر نفت ادامه داد: در حوزه آب و وزارت نیرو هم بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهور ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که به طور دقیق چه رقمی برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس در نظر گرفته شده است؟ اظهار داشت: از آنجایی که برای همکاران صنعت نفت طرح‌های زیست محیطی و صیانت از جنگل‌های زاگرس دارای اهمیت بسیار زیادی بود، ۱۰ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص داده شده و در شرف پرداخت است.

دارابی در پایان گفت: امیدواریم با این اقدام گام مؤثری برای رفع آسیب جنگل‌های زاگرس برداشته باشیم و موضوع آفت‌زدایی با جدیت بیشتری دنبال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان